به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی روز سه شنبه در همایش روز جهانی شهرسازی که در سالن همایش باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزارشد، اظهارداشت: قرار است مردم در شهرها آسایش و آرامش داشته باشند و بر این اساس باید در تهیه و اجرای طرح های شهرسازی مشارکت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: عدم درآمد پایدار شهرداری ها برطرح های شهرسازی سایه افکنده است و تا زمانی که منبع درآمد این نهادها مشخص و تامین نباشد اجرای این طرح ها با چالش مواجه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز ادامه داد: لایحه درآمد پایدار شهری توسط کلانشهرها تهیه شده است تا با اجرای آن توان اقدام نوعی برای بهبود درآمد شهرداری ها اعمال کرد‌.
وی با تاکید بر ضرورت اقتصادی کردن طرح های شهرسازی بیان کرد: تنها زیبایی چنین طرح هایی مدنظر نیست چون باید شهری اصولی ساخته شود و در این میان نظارت توسط ارگان های مربوطه برای بکارگیری طرح های اقتصادی و مقرون به صرفه اهمیت بالایی دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرزادامه داد:بیمارستان ها و مراکز امنیتی و نظانی و یا خدماتی باید دارای ساخت و سازهای اصولی باشند که اگر استحکام کافی ندارد به آن پرداخته شود.
وی گفت: ساماندهی طرح تفصیلی شهر کرج آغاز شده است که سرفصلی نو است تا در شهر کرج با سرانه اشغال جمعیتی گامی مهم در راستای توسعه شهری برداشته شود.
وی ابراز امیدواری کرد که از سال های آینده تدابیر کافی در حوزه شهرسازی برای بکارگیری از ظرفیت های شهر کرج اعمال شده و همچنین تهیه نقشه های گردشگری در استان البرز عملیاتی شود.
این همایش یکروزه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
7410/1535 خبرنگار:مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.