به گزارش ایرنا، دکتر مهرداد راسخی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تشکیل شورای ایمنی زیستی در موسسه رازی اظهار داشت: در این موسسه ماده اولیه و اصلی تولید فرآورده های بیولوژیک، میکروارگانیسم ها هستند که باید به دقت مراقب آلوده نشدن این موجودات بسیار ریز باشیم.
وی افزود: از طرفی باید شرایطی را هم فراهم کنیم تا همکارانی که با این موجودات سروکار دارند در معرض خطر و آلودگی قرار نگیرند.
وی گفت: به این منظور شورای ایمنی زیستی در موسسه فعال شده که تلفیقی از تدابیر، تجهیزات، تسهیلات و دستورالعمل ها برای محافظت در برابر عوامل بالقوه عفونت زا در محیط های آزمایشگاهی و کاری است.
راسخی با بیان اینکه در موسسه رازی همواره اصل بر ارتقای کیفیت فرآیند تولید است، تاکید کرد: سعی ما ارتقای کنترل کیفی و تضمین محصولات موسسه با اجرای دقیق مقررات جهانی است و تشکیل شورای ایمنی زیستی با هدف بهبود روش های موجود و ارتقای کیفی این فرآیند بوده است.
معاون تضمین کیفیت موسسه رازی یادآور شد: علاوه بر تمام فرآیندهایی که برای کنترل کیفیت تولیدات انجام می شود، همه همکاران شاغل در بخش های مختلف موسسه نیز دارای پرونده سلامت شغلی و گواهی سلامت هستند که این گواهی پس از انجام آزمایشات و معاینات، هر ساله برای آن ها صادر می شود.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.