به گزارش ایرنا، جعفر مقیمی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی پیش دبستانی و اهمیت آن در البرز که در سالن امام علی (ع) افزود: تهیه و تنظیم بانک اطلاعات آماری جامع از تعداد مراکز، کلاسها، نوآموزان و نیروی انسانی شاغل در این دوره تحصیلی را از مهمترین شاخص های برنامه ریزی در این دوره تحصیلی در این استان بیان کردند.
وی با اشاره به اینکه البرز 18 هزار و 720 پیش دبستانی در سال تحصیلی 97-96 دارد ، اظهار کرد: نوآموزان پیش دبستانی در 605 مرکز غیر دولتی فعال در این استان آموزش می بینند.
وی از تشویق موسسین برای تجهیز مناسب کلاسهای پیش دبستانی همچنین شاداب سازی فضاهای اختصاص یافته، برگزاری دوره های آموزشی و نشست­های تخصصی و کارگاهی برای موسسین و مربیان پیش دبستانی، نظارت و بازدید صددرصدی ازمراکز پیش دبستانی به عنوان دیگر موارد ضروری در البرز یاد کرد.
وی با بیان اینکه وضعیت ثبت نوآموزان در سامانه سناد و میزان تحقق هدفگذاری های تعیین شده در این استان باید تعیین وضعیت شود، خاطر نشان کرد: همکاری و وحدت رویه بین تمامی دوایر مرتبط با آموزش پیش دبستانی در خصوص وضعیت حقوق و بیمه، اجاره فضاهای اختصاص یافته به پیش دبستانی، انعقاد قرارداد با مربی و موسسین پیش دبستانی از دیگر مواردی است که در البرز باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: یکی از شاخص های مهم این دوره تحصیلی درصد دانش آموزان پایه اول با سابقه پیش دبستانی است.
مقیمی یاد آور شد: چگونگی پرداخت حقوق و مزایای مربیان براساس قانون کار از موارد مهمی است که در البرز برای رعایت اصل عدالت و برقراری امنیت حرفه ای مربیان پیش دبستانی فعال در این استان است که باید به آن توجه کرد.
وی تصریح کرد: در این نشست گزارشی از وضعیت مجوز موسسین مناطق و نواحی تابعه استان را ارائه می دهیم و در خصوص پرداخت دقیق حقوق و مزایا براساس قانون کار و نحوه عقد قراردادها در مراکز پیش دبستانی مطالب لازم را عنوان می کنیم تا دیگر عده ای بهانه ای مبنی بر عدم اطلاع از ضوابط و قوانین که هر سال گفته می شود، نداشته باشند.
در این نشست ، کارشناسان نظارت و ارزیابی پیش دبستانی، کارشناسان توسعه پیش دبستانی و نمایندگان اداره حقوقی استان و مناطق تابعه البرز حضور داشتند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.