سید هادی کرابی روز یکشنبه درگفت وگو باخبرنگارایرنا با اشاره به ضرورت توجه به امر بهداشت، درمان و سلامت جامعه هدف کمیته امداد افزود: در این زمینه 200 مادرسرپرست خانوار و دارای فرزند مبتلا به سوء تغذیه، راه‌های درمان سوء تغذیه کودکان را فرا گرفتند.
وی گفت: مددجویان تحت حمایت دارای بیماری خاص و صعب العلاج به علت ابتلا به انواع سرطان، ام اس، نارسایی کلیه و اختلال رشد از خدمات درمانی ویژه این نهاد بهره مند هستند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان البرز با تاکید بر لزوم مشارکت مردم نوعدوست در طرح شفاء و کمک به بیماران نیازمند خاص گفت: ' طرح شفاء ' عنوان طرحی است که به موجب آن کمیته امداد با کمک خیران نسبت به رفع نیازهای درمانی خانواده‌های تحت پوشش با اولویت بیماران خاص و صعب العلاج اقدام می‌کند.
وی با بیان جزئیات اجرای طرح شفاء یادآورشد: تشکیل پرونده برای بیماران نیازمند و برآورد ریالی هزینه‌های درمانی، شناسایی نیکوکاران علاقه مند به کمک‌های درمانی و ارائه توضیحات در زمینه بیماری مددجویان مبتلا به بیماری خاص و صعب العلاج به خیران از بخش‌های طرح شفاء است.
کرابی اظهار کرد: مطابق توافق انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی البرز، تحلیل اطلاعات مربوط به نمودار رشد کودکان تحت حمایت این اداره کل به صورت شش ماه یکبار تهیه، به روز رسانی وبرای ارائه خدمات در اختیار حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد البرز قرار داده می‌شود.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز، بهره گیری از ظرفیت خیران برای کاهش مشکلات محرومان، رسیدگی به امور بیماران صعب العلاج، شناسایی، نیاز سنجی و طبقه بندی درمانی خانوارهای تحت حمایت را از برنامه‌های حوزه سلامت این نهاد برشمرد.
8029/ 6155خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.