حمیدرضا لشگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم دادن مهلت کافی برای رفع آلایندگی این واحدها، اقدام مثبتی انجام نشد و مجبور شدیم موضوع را به مقام قضایی اطلاع و با ارایه دستور لازم از سوی این مسئول، 6 واحد قالیشویی که فاضلاب خود را به صورت خام به منابع پذیرنده هدایت می کردند را پلمپ و تعطیل کنیم.
لشگری گفت: همچینین یک واحد تولید ذغال نیز به دلیل آلودگی هوا پلمپ شد و این اخطار به بقیه واحدهای تولیدی و خدماتی داده می شود که در صورت داشتن آلایندگی حتما با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
وی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی فعال در این شهرستان دارای آلایندگی زیست محیطی هستند که پس از پایش های زیست محیطی برای رفع مشکل، اخطاریه های لازم به آن ها داده می شود.
وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون به غیر از این واحدها، 8 واحد دیگر شامل قالیشویی، رستوران، واحد کارگای پروژه عمرانی جاده چالوس و معدن نیز تا رفع آلایندگی زیست محیطی تعطیل شده بودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج با بیان اینکه در کل شهرستان به حدود 90 واحد آلاینده اخطار زیست محیطی صادر شده، افزود: این واحدها شامل کارواش ها، قالیشویی ها، آبکاری ها، ریخته گری، رستوران ها و تعدادی واحد تولیدی صنعتی هستند.
وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی بایستی مجهز به سیستم کنترلی و فیلتراسیون و تصفیه خانه فاضلاب باشند که واحدهای پلمپ شده به رغم اینکه به هیچکدام از این سیستم ها مجهز نبودند برای رفع معضل هیچ اقدامی هم نکرده بودند.
وی گفت: واحدهای اخطار داده شده نیز یکی از سیستم ها را داشته و باید خود را به صورت کامل مجهز کنند.
لشگری افزود: باتوجه به اینکه در شش ماهه دوم سال هستیم و پدیده وارونگی باعث افزایش غلظت آلاینده ها خواهد شد از تمام واحدهای تولیدی می خواهیم که توجه ویژه ای به وضعیت خروجی دودکش ها و همچنین فعالیت هایی که پتانسیل آلودگی هوا دارند، داشته باشند.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.