به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز چهارشنبه در آئین متمرکز استانی هفته پیوند اولیاء و مربیان که از سوی آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در کانون شهید فهمیده برگزار شد، افزود: خانواده و مدرسه 2 بال برای فرزندان در حرکت به سمت رشد و تعالی است که اگر با یکدیگر هماهنگ و هم سو باشند موجب رشد و تعالی اهداف تعلیم و تربیت در جامعه می شود.
وی با اشاره به اینکه به تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام بیش از سایر ادیان و مکاتب دنیا توجه و سفارش شده است ، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) آن را به عنوان یک فریضه اصلی خوانده است و اولین آیاتی که به پیامبراسلام(ص) نازل شده توصیه به خواندن بوده است که این خود نشاندهنده جایگاه تعلیم و تربیت است.
وی بیان کرد: مبانی اسلامی و اعتقادی و تجارب بشر نشان داده است که انسان نیازمند تعلیم و تربیت است و هر خانواده و جامعه ای که به تعلیم و تربیت توجه کندجایگاه ویژه ای خواهد داشت.
وی تصریح کرد: اولین و اساسی ترین رکن هر جامعه ای خانواده است به خاطر اینکه زیر بنای شخصیت هر فرد در خانواده اش شکل می گیرد و اگر این سنگ بنا درست باشد شخصیت فرزندان ما نیز درست خواهد بود .
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: با توجه به درگیری های امروز خانواده ها و رشد تکنولوژی و فناوری های نوین ایجاد این هماهنگی بین خانواده و مدرسه دشوار تر شده است که این موضوع مهم نیاز به برنامه ریزی بیشتری دارد.
ساکی گفت: آنچه در سند تحول به عنوان دستورالعمل برای ما به عنوان اولیا و مربیان مشخص شده است تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی ها و مهارت های خانواده برای انجام مهارت های فرزند پروری است .
وی یاد آور شد: برای پرداخت به این مهم راهبرد هایی مشخص شده که آموزش خانواده و به روز کردن اصول و فنون تربیت کودک و فرزند پروری همواره مورد تاکید قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در این روزها در مدارس شاهد برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان در مدارس هستیم که لازم است والدین البرزی با مشارکت فعال در این بخش برای توسعه برنامه ها و فعالیت های مدارس در این استان حضوری پر رنگ داشته باشند تا افراد توانمند برگزیده شوند.
استان البرز463 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.