به گزارش ایرنا، نورعلی عباسپور روز چهارشنبه در گرامیداشت هفتمین آیین متمرکز استانی هفته پیوند اولیا و مربیان البرز که در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد،افزود: انجمن اولیا و مربیان در مدارس به عنوان یک نهاد مردمی است که در کنار آموزش و پرورش در مدارس نقش تسهیل کننده در فرآیند تعلیم و تربیت دارد.
وی اظهار کرد: اساسنامه انجمن اولیاء و مربیان نیاز به بازنگری دارد تا در کمیسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد و سپس در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان به تصویب برسد.
عباسپور با اشاره به اینکه مصوب شدن اساسنامه انجمن اولیاء و مربیان در مجلس شورای اسلامی موجب می شود که از هر گونه تغییر سلیقه ای در آن پیشگیری شود، اظهار کرد: درصورت تصویب ، انجمن اولیاء و مربیان به یک سازمان غیر دولتی تبدیل می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون کارشناسان در حال نوشتن برنامه آن هستند که کارشناسان و اعضای انجمن اولیاء و مربیان در استان های مختلف می توانند پیشنهاد و دیدگاه های خود را برای تدوین این اساسنامه به وزارتخانه ارسال کنند.
مدیر کل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: باید شرایطی فراهم شود که اولیا بتوانند به راحتی با مدیران آموزش و پرورش ارتباط برقرار کرده و فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش را نقد، تجزیه و تحلیل کنند که این مهم نیاز به بستر سازی و تدوین قوانین و مقررات خاص دارد.
عباسپور با بیان اینکه در همه برنامه های آموزش و پرورش اولیاء باید دیده و شنیده شوند، خاطر نشان کرد: والدین بازوان توانمندی هستند که می توانند در مدارس به کمک آموزش و پرورش بیایند.
وی گفت: ضرورت دارد که اولیاء دانش آموزان در برنامه های مختلف مدارس مشارکت و نظارت کنند تا در مدارس به دانش آموزان خدمات لازم با کیفیت مطلوب همراه باشد.
وی وظایف انجمن اولیاء و مربیان را در 15 محور ذکر کرد و ادامه داد: از رسانه ها انتظار داریم در زمینه انجمن اولیاء و مربیان و اختیارات آنان در مدارس و نقش مهم مشارکتی آنان در فرآیند تعلیم و تربیت در جامعه فرهنگ سازی کنند.
وی بیان کرد: امروزه مدیر مدرسه ای در کشور موفق است که بتواند در جلب مشارکت های مردمی قوی عمل کند و از سرمایه انجمن اولیاء و مربیان خوب استفاده کند.
وی تاکید کرد: مشارکت بالای انجمن اولیاء و مربیان در مدارس به کمک مالی ختم نمی شود بلکه از استعداد و توانایی شغلی والدین در امور مدرسه کمک گرفته شود تا دانش آموزان در فضا و شرایط مناسب تری نسبت به گذشته تحصیل کنند.
این همایش استانی از سوی آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج برگزار شد.
2819 / 6155 خبرنگار:مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.