به گزارش ایرنا، فتانه شکرالهی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسب شروع هفته استاندارد با شعار(استانداردها شهرها را هوشمندتر می کند) افزود: همچنین دراین مدت 91 پروانه استاندارد تعلیق و 44 پروانه ابطال شده است.
وی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به اجرای طرح طاهااظهار کرد: طی سال گذشته 11 هزارو 812 بازدید فنی از واحدهای تولیدی و عرضه صورت گرفته است.
شکرالهی تاکید کرد: با اجرای این طرح علاوه بر کنترل واحدهای تولیدی، مراکز عرضه کالا نیز توسط کارشناسان استاندارد نظارت می شوند.
وی ، شناسایی و استاندارد سازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری ، ارتقای سطح کیفی فرآورده ها به منظور تامین ایمنی و سلامت جامعه و اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران را از اهداف مهم اجرای طرح طاها برشمرد.
شکرالهی یادآور شد: طرح طاها باعث افزایش ارتباط استاندارد با بازار فروش و تشویق مردم به استفاده از کالاهای مورد تایید سازمان استاندارد می شود.
وی خطرنشان کرد: اجرای طرح طاها ضمن تقویت گروه های بازرسی، زمینه کنترل و کاهش ورود کالاها بی کیفیت به بازار را بیش از پیش فراهم می کند.
وی ادامه داد: :در صورت مغایرت کیفیت کالاها با استاندارد مربوطه ، برخورد قانونی لازم با تولید کنندگان و عرضه کنندگان آنها انجام می شود.
مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: تولید کالای استاندارد ایرانی و حمایت از این بخش هم راستا با اهداف و سیاست های کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به اینکه در بحث های تخصصی، فنی و حتی عامیانه مقوله مهم نشانه استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: این واژه در صحبت های روزمره مردم بارها مورد استفاده قرار می گیرد که بیانگر اهمیت مبحث مهم استاندارد است.
مدیرکل استاندارد البرز تصریح کرد: برای نخستین بار پوستر یک هنرمند ایرانی به عنوان پوستر روز جهانی استاندارد در سال 2017 انتخاب شد.
وی با اعلام اینکه هفته استاندارد را با دیدار با نماینده ولی فقیه در البرز آغاز کردیم، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای با معاونت غذا و دارو به ثبت رسیده است که امیدواریم منشا خیر برای البرز باشد.
وی بیان کرد: 9 واحد تولیدی از استان در سطح ملی برتر شناخته شدند، این منطقه از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است.
مدیرکل استاندارد البرز با بیان اینکه 2 مدیر کنترل کیفی برتر از مجموع 11 مدیر منتخب در کشور نیز از استان البرز انتخاب شدند، افزود: الزاما هر برند خارجی از کیفیت بالایی برخوردار نیست.
وی با تاکید بر اینکه به منظور توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و خرید کالای مورد تایید این سازمان، در ایستگاه های متروی کرج، محمدشهر و گلشهر، ایستگاه های استاندارد برای اطلاع رسانی در این حوزه جانمایی شده است، تصریح کرد: همیار استاندارد در مدارس انتخاب شده اند.
وی خاطرنشان کرد: ترویج خرید تولیدات ایرانی با کیفیت بالا مد نظر سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد، بدین منظور پویشی تحت عنوان(کالای استاندارد ایرانی می‌خرم) تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه رویکرد نوین استانداردسازی در قانون جدید متبلور شده است، ادامه داد: استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت، اندازه شناسی و مدیریت کیفیت از جمله موارد پایه ای محسوب می شود که خانه کیفیت بر آن استوار شده است.
مدیرکل استاندارد البرز با تاکید بر اینکه همه کالاها باید مطابق با استانداردهای اعلامی تولید شوند، اظهار کرد: پوشش استاندارد باید به تمام خدمات و کالاها ارائه شود، این امر به فرآیندی چند ساله نیاز دارد.
شکرالهی تصریح کرد: 55 جایگاه سی.ان.جی در سطح استان البرز وجود دارد، ازمون ادواری نازل های سی.ان.جی نیز انجام می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه طی سال گذشته بیش از 2 هزار و 14 مورد بازرسی از نازل های عرضه سوخت استان البرز صورت گرفته است، ادامه داد: هر گونه کم فروشی سوخت را می توان به اداره کل استاندارد ایران اعلام کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه استاندارد و اقتصاد هوشمند عنوان نخستین روز از هفته استاندارد است، گفت: استاندارد و سفر هوشمند، استاندارد و تغذیه هوشمند، استاندارد و کار هوشمند، استاندارد و مسئولیت هوشمند، استاندارد و شهر هوشمند همچنین استاندارد و زندگی هوشمند به ترتیب عناوین نامگذاری شده روزهای هفته استاندارد هستند.
مدیرکل استاندارد البرز با بیان اینکه از هشت سال گذشته تا کنون گرفتن پایان کار ساختمانی توسط شهرداری منوط به اخذ تائیدیه آسانسور شده است، تصریح کرد: حوادث آسانسور نسبت به تعداد ساختمانهای مجهز به آسانسور کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه 67 مورد شکایت و 24 مورد اعلام جرم از واحد تولیدی طی سال گذشته ثبت شده است، اظهار کرد: ٣٣ مورد جمع آوری و توقیف کالای بدون کیفیت انجام گرفته است، بدون شک برخورد جدی با تولید جنس بی کیفیت صورت می گیرد.
وی با اشاره به سامانه تلفنی 1517 گفت:هم استانی ها در صورت مشاهده عرضه کالاهای غیر استاندارد می توانند گزارش خود را با این پل ارتباطی به ما اطلاع دهند تا کارشناسان این اداره کل نسبت به بررسی موضوع در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کنند.
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.