به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روزچهارشنبه در کارگروه رفع موانع شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در پارک علم و فناوری استان البرز، افزود: با حضور روسای دانشگاه ها و مراکز رشد، طبق برنامه درصدد رفع موانع تولید علم و عرضه آن در استان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: بر این باور هستیم، جلسه ای که در آن بخش خصوصی حضور ندارد، تبعات خوبی در پی نخواهد داشت، از این رو بخش خصوصی باید در تمامی جلسات برای کمک به توسعه استان دیده شود.
نجفی افزود: تردد 20 هزار کامیون از محورهای مواصلاتی البرز و ایجاد بار ترافیک مضاعف، لزوم همکاری و مشارکت شرکت های فناور را برای رفع دغدغه های زیست محیطی می طلبد.
استاندار البرز در ادامه وجود مراکز مادر تخصصی علمی و پژوهشی و موسسات تحقیقاتی در استان البرز حاکی از ظرفیت غنی استان است.
وی خاطرنشان کرد: با این ظرفیت های غنی علمی در کشور و استان همه باید تلاش کنیم ایران 1404 را به جایگاه اصلی در منطقه نزدکتر سازیم.
استاندارالبرز افزود: واردات بی رویه و قاچاق 25 میلیارد دلاری را نمی توان انکار کرد که این امر نیز فشارهایی را به تولیدکننده ایجاد می کند،اما نباید عقب نشینی کرد، شرکت های دانش بنیان را باید در قالب تعاونی های رشد، فعال تر کرد و با حمایت های بانکی و سرمایه در گردش بستر ساز تولید سرمایه شد.
وی بیان کرد: با توجه به جایگاه استان البرز، اکنون بالاترین سرمایه های بین المللی را دانشگاه های معتبر اروپایی با فروش تحقیقات خود تولید می کنند و باید با ظرفیت های علمی داخلی ما نیز به چنین جایگاهی دست یابیم.
نجفی خاطرنشان کرد: جایگاه البرز در حوزه علم و فناوری باید به رتبه اول بازگردد و تولید علم به ثروت باید رویکرد اصلی در برنامه ریزی ها باشد.
استاندار البرز با بیان اینکه جلسات ما راهبردی و بدور از کلی گویی است،تصریح کرد: محور تمامی برنامه های استان،در بحث تولید و اشتغال خواهد بود.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی **انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.