مسعود مهران نیا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، آشنایی نوجوانان با شهید نوجوان کربلا حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عنوان الگوی نوجوانان و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت طلبی، جوانمردی، ولایتمداری و مبارزه با ظلم و ظالم را از مهمترین اهداف این همایش مذهبی در مدارس ذکر کرد.
وی تربیت را نیمی از فرآیند کاری آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: تعمیق باروهای اعتقادی دانش آموزان، اخلاق مداری و آشنایی آنان با الگوهای اخلاقی و دینی از جمله سیاست هایی است که در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستگاه تعلیم و تربیت با حساسیت و دقت دنبال می شود.
وی نقش ائمه جمعه و جماعات را در تحقق این هدف مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: : حضور روحانیون در مدارس نیز با هدف اعتلای شخصیت دانش آموزان و آشنایی با سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) صورت می گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برگزاری این همایش و برنامه های مختلف در ایام محرم فرصتی است تا دانش آموزان با قیام امام حسین(ع) و نقش یاران باوفای سرور و سالار شهیدان و فرهنگ دینی و اسلامی بیشتر آشنا شوند.
مهران نیا بیان واقعه عاشورا به نسل امروز برای آشنایی جوانان و نوجوانان با تفکر عاشورایی بسیار ضروری دانست و یادآور شد: این برنامه مذهبی اقدامی مهم در راستای ترویج فرهنگ نهضت عاشورا است.
برای شرکت دانش آموزان در این همایش سربندهای ' لبیک یا حسین' و ' لبیک یا قاسم بن الحسن ' تهیه و در سطح مناطق و نواحی هشت گانه آموزش و پرورش توزیع شده است.
وی از توزیع عکس و پوستر شهدای شاخص مدافعین حرم ، مداحی ، سینه زنی، زنجیر زنی و سخنرانی در برنامه های متمرکز منطقه ای و استانی که در مصلی شهرستان فردیس که صبح چهارشنبه برگزار می شود به عنوان دیگر برنامه های این همابش مذهبی در البرز نام برد.
وی تاکید کرد: دانش آموزان در پایان سرود سراسری همایش احلی من العسل را همخوانی می کنند و بار دیگر با امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.