به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز شنبه درنشست فرهنگیان بسیجی که به مناسبت دفاع مقدس در کانون امام علی (ع) در کرج برگزار شد،افزود: قیام عاشورا برای ما درس های بزرگی دارد که توجه به آن موجب می شود تا انسان به قله کمال و موفقیت برسد.
وی با اشاره به اینکه معلمان در کلاس های درس باید به بیان پیام های قیام عاشورا برای دانش آموزان بپردازند، گفت: ایثار و ازخودگذشتگی ، صبرو بردباری، ، جهاد با نفس، اخلاق، توکل به خدا و کار برای رضای خدا از جمله درس های قیام عاشورا هستند.
وی صبر و شکیبایی را اولین مولفه های ایثارگری دانست و یادآور شد: شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با الگو برداری از امام حسین (ع) توانستند در راه دفاع از ارزش ها ی انقلابی و اسلامی گام بردارند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: همه درس ها و جلوه های زیبای قیام عاشورا را می توان در کربلای ایران دید زیرا همه با انرژی و توکل به خدا در مسیر دفاع از انقلاب، اسلام و وطن حرکت کردند.
ساکی با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس همه چیز رنگ و بوی خدایی داشت ، خاطر نشان کرد: در آن دوران رزمندگان تسلیحات نظامی مناسب نداشتند و آرایش نظامی آنها نیز مطابق جنگ کلاسیک نبود.
وی با اشاره به اینکه مقاومت در هر لحظه از دوران دفاع مقدس وجود داشت، اظهار کرد: ظهور و بروز فرماندهان جنگی در آن دوران نشان از تربیت آنان در دانشگاه و مکتب امام حسین (ع) دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با تاکید بر مطالعه زندگینامه سرداران دوران هشت سال دفاع مقدس و وصایای شهدای گرانقدر ، بیان کرد: در این دوران مقدس رهبران کوچک دانش آموزی چون شهیدان فهمیده و بهنام محمدی نیز داشتیم که ایثارگری آنها برای همه ملت ایران و سایر آرادیخواهان درس های بزرگی دارد.
ساکی به 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم شهید کشور اشاره کرد و افزود: شهدای تعلیم و تربیت نیز همانند سایر شهدا جانفشانی کردند تا امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی تضمین شود و سایر آزادیخواهان نیز از مکتب امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی ایران الگو برداری کنند.
در این آیین از فرهنگیان بسیجی که در مسابقه سوره حجرات حائز رتبه برتر شده بودند، تجلیل شد.
در این آیین فرهنگیان بسیجی البرزی بار دیگر با سردادن لبیک یا امام حسین(ع) با امام، شهدا و ولایت تجدید میثاق کردند.
استان البرز حدود 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.