به گزارش ایرنا ،اسماعیل خلیلی روزیکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان البرزافزود: اکنون برای مشوق های حمایتی در زمینه ایجاد اشتغال، سهم البرز 540 میلیارد تومان تعیین شده است .
وی ادامه داد: طرح تکاپو از طرح های مهمی است که با هدف ایجاد اشتغال در زمینه خدمات گردشگری ، سرگرمی و ... در این استان اجرایی شده است.
خلیلی گفت: فرودگاه پیام و منطقه گردشگری برغان از جمله جاذبه های به شمارمی رود که دراین زمینه مورد توجه است.
وی اضافه کرد: سه میلیارد تومان سهم مشاغل خانگی استان در نظر گرفته شده که تاکنون فقط 460 میلیون تومان آن اختصاص یافته است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی البرز خاطرنشان کرد: این درحالی است که این نوع مشاغل سهم بسزایی در کاهش بیکاری دارد و سقف وام آن از پنج میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.
خلیلی گفت: سه هزار نفر نیز سهم البرز در اشتغال فناوری اطلاعات بوده که با توجه به اینکه قطب فناوری و اطلاعات هستیم این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: دربحث اشتغال و انبارداری منطقه اقتصادی پیام یک ظرفیت است که صنایع تبدیلی را باید به آن افزود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: براساس آمار یک میلیون و 276 هزار نفر در البرز زیر پوشش این نوع بیمه هستند.
وی افزود: براساس این آمار 47 درصد جمعیت استان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و در بخش های مختلف از جمله اشتغالزایی در بحث تعاونی ها رتبه 11 کشور داریم.
خلیلی گفت: نرخ مشارکت در البرز افزایش یافته و هر درصد آن تعداد قابل توجهی از افراد را به بخش فعالان اقتصادی می افزاید.
وی ادامه داد: یکی از عوامل موثر دربیکاری استان البرز مهاجرپذیری است و بیشترین سهم اشتغالزایی را در بخش خدمات داریم.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اضافه کرد: رفتن به سمت بخش خدمات با توجه به ورود تکنولوژی هرچه بیشتر به بخش صنعت نوید خوبی برای حوزه اشتغالزایی است.
خلیلی ادامه داد: 15 هزار و 700 نفر به مراکز کاریابی مراجعه کرده اند که حدود 13 هزار نفر به فرصت های شغلی معرفی و چهار هزار نفر جذب شدند.
این مسئول گفت: براساس اطلاعات رسمی 180 هزار نفر اتباع خارجی افاغنه داریم با اجرای طرح شناسایی اتباع غیرمجاز با همکاری اداره تعاون ، کار ورفاه اجتماعی به دنبال رفع این مشکل هم هستیم.
خلیلی ادامه داد: طرح کارورزی که با هدف اشتغال پایدار مبتنی بر سیاست های اقتصادی مقاومتی نیز است اقدامات موثری در دست انجام است .
وی، استفاده از ظرفیت تعاونی ها و مشوق های بیمه ای را از دیگر اقدامات در دست انجام برای کاهش معضل بیکاری برشمرد.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.