به گزارش ایرنا،در آیین نواخته شدن زنگ سال تحصیلی جدید مدارس استثنایی البرز که در مدرسه پارسی اربابی فرد
آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج برگزار شد، دانش آموزان با این حرکت نمادین بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز در این آئین گفت: همزمانی مهرماه با ایام محرم و تبلور جلوه های مفاهیم ناب و ارزشمند عشق، ایثار و شهادت، یاد و خاطره شهیدان والامقام و حماسه ساز دفاع مقدس به ویژه 376 دانش آموز و 93 فرهنگی شهید را گرامی می داریم.
عباس کشاورز اظهار کرد: مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت و محل تجربه اندوزی در زمینه های علمی ، تربیتی و مهارتی است.
وی بیان کرد: مدرسه با مشارکت فعالانه، هم فکری و خردمندی اولیا می تواند فضا و بستر مناسبی را برای رشد و پرورش دانش آموزان فراهم کند.
وی از تمرکرزدایی و اهمیت دادن به مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و رشد دانش آموزان در مدارس یاد کرد.
وی یکی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم را توانمند سازی نیروی انسانی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش دانست.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز ادامه داد: ارتقای توانمندی و شایستگی نیروی انسانی از دیگر برنامه های وزرات آموزش و پرورش در سال تحصیلی 97-96 است که در این استان تلاش می کنیم در این مسیر گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه در استان البرز 18 مدرسه استثنایی دارد، یادآور شد: در بخش تامین فضای آموزشی و تجهیزات برای دانش آموزان استثنایی نیاز به مشارکت خیرین نیک اندیش و افزایش اعتبارات دولتی داریم.
وی تاکید کرد: در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان استثنایی البرز در مسابقات کشوری و استانی حائز رتبه های برتر شدند و دو دانش آموز این استان نیز به تیم ملی راه یافتند.
در این آیین دانش آموزان استثنایی البرز برنامه های ویژه ای با محوریت عاشورایی و دفاع مقدس اجرا کردند.
در این آیین یادمان شهدا دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم برپا شد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.