به گزارش ایرنا، دکتر 'شور ویر سینگ' روز شنبه در بازدید از بخش های مختلف موسسه رازی در کرج افزود: این موسسه از ساختار بسیار خوبی برای تشخیص بیماری ها و تولید واکسن برخوردار است و می تواند ایران را در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های مختلف به پیشرفت های قابل توجهی برساند.
وی اظهار داشت: چنین ساختاری معمولا نیاز به پشتوانه قوی دولتی دارد و در بخش خصوصی کمتر می توان مشابه آن را ایجاد کرد و با توجه به اینکه موسسه رازی ، یک مرکز دولتی است، امیدواریم امکان توسعه همکاری های دو جانبه ایجاد شود.
دکتر سینگ با اشاره به بازدیدش از بخش های تولیدی و بخش جانوران سمی موسسه رازی گفت: زیرساخت های این موسسه موجب انجام کارهای بزرگ، تحقیقات جامع و گسترده و تولیدات استراتژیکی شده و این موضوع بسیار مهمی است.
وی افزود: علاوه بر این، دانشجوهای مشتاقی که در مرکز دانشگاهی این موسسه مشغول به تحصیل هستند، می توانند بیش از پیش، موسسه رازی را در مسیر پیشرفت علمی قرار دهند.
رئیس مرکز تحقیقات بیماری های بز کشور هندوستان، تبادلات علمی، انتقال داشن فنی و انتقال دانشجو از کشور هند به موسسه رازی و برعکس را از جمله محورهای مناسب در زمینه توسعه تعاملات برشمرد.
دکتر سینگ با بیان اینکه کشور هندوستان می تواند بازار بسیار خوبی برای تولیدات موسسه رازی در منطقه باشد، گفت: این موسسه زیرساخت مناسبی برای تولید واکسن دارد و می توان از این ظرفیت برای همکاری های بیشتر استفاده کرد، به عبارتی ما سوش های محلی را در اختیار این موسسه قرار دهیم و موسسه رازی واکسن های مورد نیاز مناطق مختلف را تولید کند و بازاری قوی و بزرگ را با همکاری یکدیگر ایجاد کنیم.
موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در منطقه حصارک کرج واقع است .
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.