به گزارش ایرنا، سردار سید یوسف مولایی در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کرج ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام و آغاز هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر، افزود: دفاع مقدس بزرگترین کلاس درس امر به معروفاتی همچون شجاعت، ایثار، دفاع از دین و ناموس و مقابله با تجاوز دشمن بود.
وی اظهار داشت: در زمان جنگ خوب یادگرفتیم که نسبت به این فریضه بزرگ اقدام کنیم ولی گذر زمان ما را از این 2 امر واجب دور کرد.
سردار مولایی با بیان اینکه ستاد کشوری امر به معروف و نهی از منکر از سال 74 در مرکز و به تبع ان در استان ها تشکیل شد، گفت: فعالیت این ستادها چشمگیر نبوده و برای اینکه از اقدامات پراکنده و نامانوس جلوگیری شود، مسئولیت این ستاد در البرز را نماینده ولی فقیه در استان عهده دار شد.
مولایی یکی از وظایف اصلی این ستاد را مطالبه گری در بخش دولتی و مردمی دانست و افزود: در گذر زمان بعضی از معروفات فراموش و بعضی از منکرات ترویج و گسترش پیدا کرد که نیاز است مردم در قالب ساماندهی در گروه های مختلف در جهت اهداف این ستاد حرکت کنند.
** توکل و ایمان عوامل اصلی پیروزی رزمندگان
فرمانده سپاه استان البرز در ادامه به موضوع هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: توکل و ایمان به خدا 2 عامل اصلی در پیروزی رزمندگان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.
وی ادامه داد: تمام کشورها در گذر زمان مورد تجاوز و تعدی بعضی کشورها قرار می گیرند و کشور ما نیز سالیان سال و در قرون متمادی مورد تجاوز دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای قرار گرفته است.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سه چهارم مساحت کشور ما از دست رفت که آخرین آن بحرین بود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال های اولیه دفاع مقدس توان ایران از لحاظ نظامی، اقتصادی و سیاسی کمتر از قبل شده بود، افزود: در کمتر از 2 سال از آغاز جنگ توانستیم تمام نقاط اشغال شده توسط دشمن متجاوز را پس بگیریم.
مولائی توکل و ایمان به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، تاسی از امام حسین (ع) و شهادت طلبی را مولفه های اصلی در پیروزی رزمندگان اسلام و فرزندان این خاک و بوم دانست.
وی با بیان اینکه هشت دفاع مقدس را با این مولفه ها پیش بردیم، گفت: در ارزیابی توان فیزیکی خود در مقابل دشمن چیزی نداشتیم ولی عامل برتری سازی به نام ایمان و توکل بود که وقتی جوانان این مرز و بوم عملیات والفجر 8 را طراحی و اجرا کردند اکادمی های نظامی انگشت به دهان ماندند.
وی با اشاره به اینکه از شعارزدگی در مورد رزمندگان باید بیرون آمد و مولفه ها و عوامل برتری ساز را به درستی شناخت، اظهار داشت: عامل اصلی جنگ عراق علیه ایران امریکا و به دستور این کشور بود.
فرمانده سپاه استان البرز اضافه کرد: از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی امریکا به فکر حمله به ایران بود.
وی گفت: در دوران جنگ 445 شرکت مسئولیت تامین لجستیکی عراق را بر عهده داشتند و امریکا 60 میلیارد دلار و عربستان و اردن نیز 60 میلیارد دلار به عراق کمک مالی کردند.
مولائی اضافه کرد: برغم تمام این پشتیبانی های دشمنان، رزمندگان اسلام، شهدا و جانبازان امروز فرهنگی را پایه ریزی کردند که دشمن جرات چپ نگاه کردن به ایران را ندارد و فقط از راه دور خط و نشان می کشد.
در پایان مراسم پرشکوه نماز جمعه مردم نمازگذار و همیشه در صحنه کرج برعلیه امریکا و زورگویی هایش راهپیمایی استکبارستیز کردند.
6156/1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.