سرهنگ رضا نصرتی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: نیروی انتظامی با تمام امکانات در تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران انجام وظیفه خواهد کرد.
وی اضافه کرد: فرماندهی انتظامی استان البرز با نگاهی جامعه محورانه با گسترش تعامل با نهادها و تشکل های مردمی برون سازمانی و همچنین استفاده از بیش از 4 هزارو 800 پلیس یار محرم از انجام حرکات غیر معمول جلوگیری و طبق ضوابط با مرتکبان آن برخورد قانونی خواهد کرد.
وی گفت: ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها سعی دارند که عزاداری سرورسالارشهیدان با شکوه تر ازگذشته برگزار شود.
نصرتی افزود: لازم است برای پیشگیری از بروز راهبندان، هیات های عزاداری هنگام حرکت در معابر یک بخش ازخیابان را برای عبور و مرور وسایل نقلیه باز بگذارند.
وی خاطرنشان کرد: پرهیز از برپایی ایستگاه های صلواتی توسط هیات های مذهبی در معابر و میادین پرتردد نیز نقش بسزایی در پیشگیری از بروز اختلال در عبور مرور خودروها و ایجاد راهبندان دارد.
وی همچنین پرهیز از ورود به داخل دسته های سوگواری در حال حرکت و توقف منجر به سد معبر و توجه به توصیه های پلیس را از دیگر نکات ضروری دانست که باید شهروندان به آن توجه کنند.
نصرتی گفت: حرکت دسته های عزاداری و برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگوها ممنوع است چون سبب سلب آسایش برای بیماران و افراد مسن خواهد شد.
نصرتی یادآورشد که در این ایام برخی افراد اقدام به نوشته هایی برخلاف موازین دینی و اخلاقی برروی خودروی خود می کنند که پلیس با آن ها برخورد می کند.
وی گفت: برخی افراد اقدام به پوشش کامل رنگ خودرو یا پلاک خودرو می کنند که تا پاکسازی کامل به پارکینگ منتقل می شوند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان البرز به برخی صنوف مانند چایخانه ها، سفره های خانه های سنتی و جگرسراهای اطراف هیات های مذهبی توصیه کرد که ساعت فعالیت خود را طوری تنظیم کنند که ایجاد پاتوق برای افراد نشود.
وی به آرایشگاه های زنانه ومردانه نیز هشدار داد که دراین ایام چنانچه اقدام به تبلیغات خلاف موازین دینی، عرفی و اخلاقی برای جلب مشتری خود کنند با جدیت برخورد می شود.
وی تاکید کرد: مسئولان هیات های عزاداری استان موظفند هرگونه حرکت منجر به بی نظمی را بلافاصله به مرکز فوریتهای پلیس 110 اطلاع دهند.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.