رحیم بنامولایی که همراه با هیات تجاری متشکل ازفعالان اقتصادی ایران به دعوت مرکز توسعه تجارت خارجی تایوان در این کشور به سر می برد، روز پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا، افزود: ما در تولید و صادرات محصولات حلال با کیفیت بالا به بازارهای هدف موفقیت هایی را کسب کرده ایم و می توانیم با مشارکت و سرمایه گذاری خارجی در بازار رقابت منطقه و بین المللی حضوری پررنگ و فعال داشته باشیم.
وی ادامه داد: آمادگی داریم با مشارکت و همکاری کشور تایوان در تجارت بین المللی حلال تحت برندهای ملی و بین المللی در بازارهای مختلف حضور داشته باشیم.
وی گفت: در این سفر امکانات و توانایی های بخش تولید استان البرز در زمینه تولید محصولات متنوع با کیفیت بالا مطرح شد و تجار تایوانی از همکاری های مشترک تجاری و اقتصادی با بخش خصوصی البرز نیز استقبال کردند.
وی افزود: طی یک دهه اخیر صادرات کشورمان به تایوان روندی منفی داشته است، به نحوی که طی این سال ها میزان صادرات ما به تایوان یک سوم وارداتمان از این کشور بوده است ، لذا در پی آنیم با توسعه همکاری های تجاری این مشکل را برطرف کنیم .
بنامولایی ضمن اعلام امادگی استان البرز برای مشارکت فعال با شرکت های صادراتی تایوان گفت: در زمینه صنایع هایتک ، خدمات مهندسی ، صنعت گردشگری ، هتل سازی و ساخت ترمینال فرودگاهی برای سرمایه گذاری و مشارکت با کشور تایوان آمادگی کامل داریم .
وی افزود: البرز با بیش از سه هزار و پانصد واحد صنعتی یکی از قطب های صنعتی مهم کشور محسوب می شود و این استان در بخش های مختلف از جمله تولید محصولات دارویی، بهداشتی، غذایی و نیز ساخت قطعات خودرو و کشاورزی دارای ظرفیت های مناسبی است و می تواند در رقابت های بین المللی حرف های خوبی برای گفتن داشته باشد.
بنامولایی افزود: تولید کنندگان استان البرز امروز درتولید بسیاری از کالاها در رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار دارند و بخش زیادی از نیاز کشور در این استان تولید و راهی بازار مصرف می شود.
وی تصریح کرد: بارفع پاره ای مشکلات زمینه برای حضور فعال محصولات استان در بازار صادرات بیش از پیش مهیا خواهد شد.
بستر برای سرمایه گذاری خارجی در صنایع کوچک البرز فراهم است
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: پتانسیل و توانایی ها دربخش صنایع کوچک استان بیانگر آن است که این صنایع برای جذب سرمایه گذاری خارجی و تحول در تولیدکالاهای صادرات محور آمادگی دارد.
وی تصریح کرد: بارفع پاره ای مشکلات زمینه برای حضور فعال محصولات استان در بازار صادرات بیش از پیش مهیا خواهد شد.
امضا تفاهم نامه بین تایوان و البرز
در ادامه مذاکرات هیات تجاری استان با تجار تایوان، یک تفاهم نامه همکاری مشترک میان رحیم بنامولایی رئیس اتاق بازرگانی البرز و ' لنورلین ' نائب رئیس مرکز توسعه تجارت خارجی تایوان به عنوان نماینده بخش خصوصی این کشور به امضا رسید.
به گزارش ایرنا، ترویج ، تقویت و توسعه تجارت، سرمایه گذاری و همکاری های اقتصادی، علمی و فناوری ، استفاده از تجربیات طرفین در جابجایی محصولات تجاری ، بازاریابی و تبادل اطلاعات اقتصادی از مواردی است که دراین تفاهم نامه قید شده است.
همچنین برگزاری نمایشگاه های تجاری، ایجاد بازارهای اختصاصی و کسترش ماموریت ها و همکاری های مشترک تجاری و ایجاد هماهنگی های لازم برای برگزاری سمینارها و جلسات در خصوص پتانسیل های سرمایه گذاری از جمله دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
برپایه این گزارش : مفاد مندرج در این تفاهم نامه لازم الاجرا بوده و بطور سالانه تمدید خواهد شد.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.