به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون در استان البرز حدود 3 هزار هیئت مذهبی دارای مجوز از این سازمان در حال فعالیت هستند که در تمام مناسبت ها و برنامه های مذهبی حضوری فعال و بالقوه دارند.
وی اظهار داشت: امسال با برگزاری همایش طلایه داران عاشورا توسط ادارات تبلیغات اسلامی این استان برنامه های هیئت های مذهبی با شور و شعف بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،اعزام قاری و مبلغ به هیئت های مذهبی را یکی از اقدامات تبلیغات اسلامی جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله الحسین (ع) در این استان یادآور شد.
وی یکی از وظایف اصلی مبلغین در هیئت های مذهبی را تبیین واقعه عاشورا و اهداف قیام حضرت اباعبد الله الحسین (ع) برای آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان ذکر کرد.
مسعودی،از دیگر اقدامات مبلغین را اجرای جلسات پرسش و پاسخ به منظور آگاهی بخشی به افراد این استان در رابطه با قیام حضرت امام حسین (ع) ذکر کرد.
این مسئول فرهنگی، یادآور شد: تبلیغات اسلامی البرز تلاش می‌کند تا علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبد الله الحسین (ع) از لحاظ کمی و کیفی اهداف قیام عاشورا را برای آحاد جامعه تشریح و تبیین کند.
وی گفت:جامعه ی که در آن فرهنگ ایثار و شهادت به تبعیت از قیام حضرت سید و سالار شهیدان نهادینه شود هیچ دشمن خارجی جرأت تعرض به یک وجب از خاک آن را نخواهد داشت.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.