به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی انصاری عصر سه شنبه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر استان البرز، با بیان اینکه هنر تئاتر هنری زنده است، خاطر نشان کرد:هنرمندان ما باید در همه عرصه های هنر به خصوص عرصه تئاتر در انتقال جنبه های آموزشی و مفاهیم بلند انسانی تلاش کنند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:هر هنری به خصوص هنر تئاتر مانند یک چاقو دو لبه است که هم می تواند اثر گذار باشد و هم معنای ضد بشری بگیرد.
انصاری افزود: توقع ما از هنرمندان این است که همه عرصه های هنر را تبدیل به کلاس آموزشی انسانیت بکنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دین اسلام هیچ منافاتی با شادی ندارد، اظهار داشت:در هیچ آیینی به اندازه دین اسلام توصیه به شادی نشده و کسانی که جز این می پندارند، فهم درستی از اسلام ندارند.
انصاری گفت:یکی ازشاخه های تئاتر، تئاتر کمدی است که در این تئاتر نیز می توان مفاهیم بلند انسانی را منتقل کرد، تئاتر یک از خودگذشتگی برای شادابی، آموزش و ساختن دیگران است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تعزیه نمایش غرور، ایثارگری، فداکاری، اخلاص و همه خوبی ها است، اظهار داشت: هنرمندان اگر می خواهند تاریخ تئاتر و نمایش در ایران اسلامی پیدا کنند، باید یک سری به تعزیه بزنند.
وی اضافه کرد:تعزیه هنری است که صحنه کربلا و تاریخ عاشورا را با زبان گویای هنر به خوبی نشان داده است.
هفتمین جشنواره تئاتر استان البرز از 25تا 28شهریور برگزار شد.
76 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که پس از بازبینی اولیه 20اثر به مرحله داوری رسید و 6اثر نیز به مرحله نهایی راه پیدا کرد.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.