به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سارا دشتگرد با اعلام مطلب فوق اذعان داشت: در دنیا مرسوم است که میزان کیفیت و کارآیی پروژه های عمرانی قبل از ورود به فاز اجرا مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گیرد و اینکه آیا تصور و استدلال مجری طرح از استارت یک پروژه به واقعیتها نزدیک است یا خیر؟ این موضوعات در قالب پیوست های مطالعاتی مورد امکان سنجی قرار می گیرند.
وی افزود: از آنجا که شهرداری کرج بخش عمده هزینه های خود را از محل عوارض های پرداختی شهروندان تامین می نماید، صرفه و صلاح شهر و شهروندان ایجاب می نماید که پروژه های عمرانی در مرحله طراحی به پیوست های مطالعاتی لازم اعم از فرهنگی و زیست محیطی و مهندسی ارزش نیز مجهز شوند تا اعضای شورای اسلامی شهر در مرحله بررسی و تصویب آنها به نظریه کارشناسی نیز توجه لازم را داشته باشد و با اطمینان خاطر از سود تضمینی پروژه ها و عواید آنها برای شهر و ساکنین نسبت به صدور مجوز عملیاتی شدن آنها اقدام نمایند.
این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: متاسفانه برخی پروژه ها در حین اجرا مشکلاتی را برای محیط زیست، عرصه های شهری و شهروندان ایجاد می نمایند که در نهایت زیان اجرای آنها از سودشان بسیار بیشتر می شود و این مشکل به فقدان آماده سازی طرح های مطالعاتی باز می گردد که پیمانکار قبل از اجرا نسبت به بررسی جامع تر جوانب و افق های پروژه اقدام نکرده و به نوعی با چشم بسته قدم به میدان مین گذاشته است.
وی در پایان تاکید کرد که نگاه شورای پنجم کلانشهر کرج نسبت به طرح های مطالعاتی مصنوعی نیست و بی شک در زمان تصویب و بررسی لوایح مرتبط با پروژه های کلان عمرانی و زیرساختی، نسبت به مطالبه پیوست های مطالعاتی اقدام می شود و پس از ارزیابی تاثیر اجرای طرح ها بر محیط زیست و سایر عرصه ها نسبت به تصویب یا رد آن اقدام می نماییم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739562
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.