به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عباس زارع در ابتدای هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی احصاء، عنوان کرد: وضعیت مالی شهرداری کرج با هدف شفاف سازی و اطلاع عموم مردم بررسی و در اختیار شورای شهر قرار داده شد.
وی به مقایسه دو ساله درآمدهای شهرداری از سال 94 لغایت 96 پرداخت و افزود: در سال ۹۴ درآمد نقدی پیش‌بینی‌شده شهرداری کرج حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد و میزان جذب درآمد ۸۲۰ میلیارد تومان بوده است.
این عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه در این سال پیش‌بینی درآمد غیر نقدی ۵۶۰ میلیارد بوده که ۳۷۰ میلیارد تومان جذب‌شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع در سال ۹۶ به هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه و جذب ۸۶۰ میلیارد تومان رسید.
زارع با تأکید بر اینکه پیش‌بینی درآمد نقدی در سال ۹۵ بیش از ۶۹۸ میلیارد تومان که ۴۵۰ میلیارد تومان محقق شده است، گفت: در حالی میزان جذب بودجه در سنوات اخیر در حوزه نقدینگی افزایش چشمگیری نداشته که میزان درآمد نقدی شهرداری کرج در سال جاری هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.
این عضو شورا در ادامه با اشار ه به اینکه در حوزه درآمد نقدی به بازنگری نیاز داریم افزود: متأسفانه در شهرداری کرج برنامه‌ریزی بر اساس هزینه صورت می‌گیرد که این امر موجب عدم تحقق بودجه پیش بینی شده می شود.
وی گفت: سال ۹۴ در حوزه هزینه‌های جاری؛ میزان هزینه شهرداری کرج ۴۶۰ میلیارد تومان بوده که این امر در سال ۹۵ حدود ۱۲ درصد افزایش داشته و به ۵۸۵ میلیارد تومان رسیده است.
زارع با اعلام اینکه این رقم در سال جاری به ۷۳۵ میلیارد تومان می‌رسد، عنوان کرد: این نشان می‌دهد هزینه شهر در حوزه نیروی انسانی به‌صورت چشمگیری افزایش داشته که این شدت در حوزه عمرانی قابل‌ مشاهده نیست.
وی بیان کرد: متأسفانه در حوزه سرمایه‌گذاری راندمان شهرداری صفر بوده چراکه سراغ درآمد پایدار با سرمایه‌گذاری خارج از شهرداری نرفته‌ است.
عضو شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه طی شش‌ماهه اول سال جاری ۱۵ درصد بودجه مصوب از منظر درآمدی و در حوزه تهاتری تنها ۹ درصد محقق شده است، ادامه داد: حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد ایجاد شده در شهرداری کرج در قالب قرارداد وجود دارد
وی میزان بدهی شهرداری کرج و مناطق ده‌گانه را هزار و ۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نقص در حوزه برنامه‌ریزی، جدا شدن فردیس از کرج و الحاق شدن منطقه محمودآباد به کرج ضرورتی مبنی بر اصلاح بودجه را می‌طلبد.
زارع گفت: در شهرداری کرج طی پنج‌ماهه گذشته ۷۵ میلیارد تومان چک بی‌محل کشیده شده که یکی از چالش‌های جدی سرپرست شهرداری کرج است.
عضو شورای شهر کرج بابیان اینکه متأسفانه شفافیت لازم در حوزه مالی شهرداری کرج وجود ندارد، ادامه داد: طی ۱۵ روز گذشته با رشد درآمدی بودجه مواجه بوده‌ایم از طرفی باید به این امر اشاره کرد که مشکلات زیادی در حوزه تهاتر در شهرداری کرج وجود دارد.
در ادامه حسین محمدی با بیان اینکه بودجه هزینه‌ای شهرداری کرج طی دو سال گذشته به دو برابر افزایش داشته است، افزود: این در حالی است که در دولت سالانه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در بخش حقوق و دستمزد افزایش اعتبار داشته‌ایم.
عضو شورای شهر کرج تأکید کرد: باید در دستگاه‌های دولتی برای پرداخت حقوق و مزایا ضوابطی خاص داشته باشیم از طرفی ‌شهردار بایستی این ضوابط را ارائه کرده تا عدالت پرداخت حقوق و مزایا رصد شود
در ادامه این جلسه سرپرست شهرداری کرج نسبت به نکات مطرح‌شده از سوی اعضای شورای شهر، گفت: موجودی حساب شهرداری در زمان آغاز به کار شورای پنجم حساب صفر بوده است و حدود ۲۸ میلیارد تومان چک بلامحل کشیده شده بود، به امور مالی دستور داده شد تا برای رسیدگی به این وضعیت تا زمان اعلام دسترسی ما اقدامی در پرداخت‌های مالی به بدهکاران صورت نگیرد.
ربی سعادت با اشاره به اینکه در مرحله اول حدود ۱۳ میلیارد تومان از چک‌های کشیده شده تاکنون پاس شده است، بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید قیر مورد نیاز کارخانه آسفالت و ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان نیز بابت پرداخت به مردم و پیمانکاران هزینه شد.
وی ادامه داد: تمام تهاترهای موجود از ابتدای سال جاری با در نظر گرفتن سقف ۲۰ درصد نقدی عملی شد تا به درآمد مناطق کمک شود که منجر به افزایش ۱۵ درصدی شد.
سعادت با اشاره به اینکه حدود ۴۰۲ میلیارد تومان به بانک شهر بدون سود بدهکار هستیم، گفت: در کل با بدهی سازمان‌ها و مناطق ۱۲ گانه بیش از یک هزار میلیارد تومان سقف بدهی‌های شهرداری کرج است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 737770
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.