به گزارش ایرنا، معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز در نخستین نشست هفته پژوهش که روز یکشنبه در کانون امام علی (ع ) کرج برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش نقطه آغازین پژوهش در جامعه است چون زمینه پویایی جامعه را بوجود می آورد.
حسین رحمانیان افزود: به رغم همه تنگناهای مالی، آموزش و پرورش در هفته پژوهش برای گسترش فرهنگ پژوهش که رشد پایدار را در جامعه رقم می زند ، اقدام به تدوین برنامه های مختلف از جمله شرکت فعال در نمایشگاه استانی پژوهش و آیین تجلیل از پژوهشگران استانی - کشوری می کند.
وی با اشاره به اینکه پژوهش زیر مبنای آموزش است ، یاد آور شد: باید مدارس استان البرز را به سوی پژوهش محور شدن سوق دهیم تا دانش آموزان از دوره ابتدایی با جایگاه و نقش پژوهش در جامعه آشنا شوند.
وی تصریح کرد: پر شور کردن فضای نمایشگاه استانی پژوهش در سالجاری بر عهده آموزش و پرورش است که باید به گونه ای عمل کنیم تا دانش آموز ان زیادی از نواحی و مناطق هشت گانه البرز به محل نمایشگاه اعزام شوند و از غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید کنند.
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه آموزش و پرورش در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول نمایشگاه استانی پژوهش در البرز شد، اضافه کرد: در هر یک از مناطق و نواحی نیز باید به صورت مستقل اقدام به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و همایش تجلیل از پژوهشگران برتر منطقه ای و استانی کنند.
رحمانیان خاطر نشان شد: به منظور برنامه ریزی و ساماندهی برنامه های ویژه هفته پژوهش در آموزش و پرورش البرز، هر دو هفته یکبار ، نشست ستاد استانی تشکیل می دهد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست گفت: هفته پژوهش یک فرصت است تا بر روی فرآیندهای مرتبط با پژوهش متمرکز شویم و کسانی که مجری این برنامه ها هستند، برای آینده برنامه ریزی کنند.
عباس سلطانیان با بیان اینکه پژوهش نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد، افزود: 440 هزار دانش آموز این استان باید آگاهی یابند که پژوهش برای یادگیری و یادهی است.
وی خاطر نشان کرد: از سال 79 بحث پژوهش در جامعه مطرح شده که در حوزه تعلیم و تربیت باید به آن پرداخته شود تا دانش آموزان با رویکرد پژوهش محوری سال های تحصیل خود را سپری کنند.
وی در ادامه به اهداف پژوهش در جامعه پرداخت و تصریح کرد: استان البرز قطب علم و فناوری و صنعتی کشور است لذا باید فرهنگ پژوهش را در بین مردم به ویژه دانش آموزان نهادینه کنیم.
وی اضافه کرد: درزمان حاضر در مدارس کشور از جمله در استان البرز طرح های پژوهشی مختلفی به اجرا در می آید که در آن دانش آموزان موفق به کسب رتبه های برتر کشوری می شوند.
وی گفت : دانش آموزان البرزی در سال تحصیلی 96-95 توانستند در طرح ها و نمایشگاه های پژوهشی از جمله دانشمندان کوچک در سطح کشوری و برون مرزی برای استان افتخار آفرینی کنند.
در این نشست سایر اعضاء به بیان دیدگاه خود در زمینه هفته پژوهش پرداختند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 معلم دارد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.