فتانه شکراللهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بهبود نظارت‌ها و حمایت از تولیدات داخلی، افزود: دقت و حساسیت مردم در خرید مصنوعات طلا زمینه‌ساز سلامتی این بازار است.
وی اظهار کرد: مردم باید هنگام خرید این‌گونه مصنوعات، به کد، عیار و نشان ملی استاندارد که بر روی مصنوعات ساخت داخل درج می‌شود، توجه داشته باشند.
شکراللهی گفت: کارشناسان اداره‌کل استاندارد البرز در اجرای طرح بازرسی و کنترل به صورت مستمر فعالیت واحدهای تولید طلا را بررسی می‌کنند.
مدیرکل استاندارد استان البرز افزود: بیست و دومین واحد تولیدکننده طلا در البرز موفق به اخذ کد شناسایی شد.
وی ادامه داد: انگ گذاری مصنوعات طلا مشمول استاندارد اجباری بوده و در این زمینه یکی از واحدهای تولید کننده مصنوعات طلا موفق به اخذ کد شناسایی شد.
شکرالهی گفت : مصنوعات طلای استان البرز با حرف کوچک a انگلیسی و اعداد شناسایی می شوند و بیست و دومین واحد تولیدی استان نیز موفق به اخذ کد شناسایی a22 شد.
وی افزود:درج کد شناسایی بر روی مصنوعات طلا توسط تولید کنندگان اجباری بوده و کارشناسان این اداره کل از عرضه طلای خارجی و یا فاقد کد در بازار مصرف ممانعت به عمل خواهند آورد.
وی با اشاره به اینکه هدف از آزمون مصنوعات طلا، بهبود فرآیند کیفیت تولید زیورآلات گران‌قیمت است، افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این بخش می‌توانند مراتب را از طریق تلفن 1517 به این اداره کل اطلاع دهند.
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی **خبرنگار: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.