به گزارش ایرنا،علی خیلدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی اقداماتی اعم از برگزاری نمایشگاه ، تشویق و ترغیب اهل قلم به کتاب نویسی در پیش گرفته ایم و در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند تلاش هستیم.
وی اضافه کرد:جامعه ای که با کتاب مانوس رشد و بالندگی بهتری خواهد داشت و ٱسیب ها نیز در آن بسیار کمتر خواهدبود.
خیلدار با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب البرز اظهار داشت: نمایشگاه کتاب البرز از 19تا 25شهریور در محل دایمی نمایشگاه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز برگزار می شود.
وی افزود:در این نمایشگاه 200ناشر با120غرفه که از این تعداد قریب به 20ناشر بومی هستند، شرکت دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: بیش از 32هزار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز به نمایش درمی آید.
وی با اشاره به اینکه هر روز این نمایشگاه به اسم یک شهرستان نامگذاری شده خاطرنشان کرد:کارگاه های نقد کتاب،کارگاه شعر کودکان نشست های تخصصی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و بیان مشکلات و مطالب روز از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.
خیلدار افزود:همچنین با توجه به اینکه21شهریور به عنوان روز سینما نامگذاری شده یکی دیگر از برنامه های جانبی هشتمین نمایشگاه کتاب البرز دعوت از صاحبنظران در حوزه سینما و دیدار با اصحاب فرهنگ وهنر است.
وی ادامه داد:در فضای خارج از نمایشگاه نیز بیش از 40غرفه با توجه به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس به عرضه نوشت افزار ولوازم التحریر اختصاص یافته است.
خیلدار گفت:همچنین در ایام برگزاری نمایشگاه از کتابفروشی های استان نیز دعوت و غرفه ای نیز به آنها اختصاص تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند.
وی ادامه داد:میزان تخفیف فروش کتاب در هشتمین نمایشگاه کتاب البرز 20درصد است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه به برگزاری هفتمین جشنواره تئاتر استان اشاره و گفت:در فراخوان این جشنواره 76اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال که پس از بازبینی اولیه 20اثر به مرحله داوری رسیدند.
خیلدار اظهار داشت:در مرحله داوری بازبینی دوباره صورت گرفت که در بازبینی مجدد 6اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: جشنواره تئاتر البرزاز 25 تا 28 شهریورماه جاری برگزار که از بین 6 اثر نهایی 2 نمایش برتر به جشنواره بین المللی تیاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اینکه در تئاتر کرج 12 گروه ثبت شده داریم گفت:همچنین بیش از 30گروه فعال غیر ثبت شده در این شهرستان وجود دارد.
خیلدار افزود:از فعالان عرصه تئاتر درخواست می کنیم نسبت به ثبت کارهای خود با هدف ارتقای فرهنگ تئاتر و هنر اقدام کنند.
7414/ 6155خبرنگار وحیده عسکری ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.