به گزارش ایرنا، حسین محمدی روز چهارشنبه در اولین کمیسیون زیست سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج، افزود: اکنون 97 درصد زباله های کرج دفن می شود که می بایست سازمان مدیریت پسماند شهرداری طرح جامع مدیریت پسماند را تهیه کند تا به تصویب شورای اسلامی شهر برسد.
این عضو شورا خاطر نشان کرد: طرح تفصیلی با رویکرد کاهش زباله نیز تهیه شود تا در 2 تا 3 سال آینده شاهد دفن زباله در این کلانشهر نباشیم.
محمدی با اشاره به اینکه در سال های گذشته بحث احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی مطرح بود،گفت: برای احداث آن نیز مجوز صادر شد و سرمایه گذار با تجهیزات زباله سوز وارد کرج شد، اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.
وی افزود: مجوز بازیافت 50 تن زباله در روز نیز صادر شد و قرار بر این بود که در کرج از بازیافت این زباله ها گاز تولید شود لیکن از سرنوشت این قراردادخبری نیست.
وی اظهار داشت: موضوعاتی که از این پس در خصوص پسماند است و تصمیمات و برنامه هایی که صورت می گیرد می بایست به تصویب شورای اسلامی شهر کرج برسد.
محمدی با بیان اینکه امحای شیرابه های زباله بارها در کارگروه مدیریت پسماند مصوب شده است ، گفت: اکنون از طرح توجیهی آن اطلاعی در دست نیست و عدم اجرای تکالیف شهرداری و مدیریت پسماند سبب شده تا دستگاه های نظارتی از سازمان محیط زیست در مراجع قضایی شکایت کنند.
وی افزود: مشکلات و چالش هایی که در حوزه مدیریت پسماند کرج وجود دارد به تهدید علیه بهداشت عمومی تبدیل شده است و محیط زیست نیز در این زمینه گلایه های زیادی به شهرداری دارد.
محمدی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم موضوعی که اکنون به عنوان تهدید است را به فرصت تبدیل کنیم.
7410/ 6155 خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.