داریوش بیات نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهزیستی بر اساس وظیفه ذاتی خود در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی وبرای خدمات دهی به افراد درمعرض آسیب وآسیب دیده اجتماعی، با ایجاد مراکز شبانه روزی و مراکز حمایتی ـ آموزشی خانواده و کودکان کار و خیابان، به ارائه خدمات تخصصی و آموزشی به این کودکان و خانواده آنان اقدام کرده است .
وی ادامه داد: استان پرجمعیت البرز با توجه به مجاورت با پایتخت ، مهاجر پذیری بسیار بالا و درنتیجه شکل گیری مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی درآن، با روند روبه رشد آسیب های اجتماعی از جمله شیوع و گسترش پدیده کودکان خیابانی مواجه بوده است.
بیات نژاد گفت: رشد جمعیت استان البرز و مشکلات ویژه از قبیل وجود چندین زندان و ندامتگاه و مهاجرت خانواده این زندانیان به حواشی شهرهای استان ، مشکلات اقتصادی ، بی سرپرستی و بد سرپرستی ، تداخلات فرهنگی سبب افزایش بیش از پیش کودکان کار و خیابان شده است.
وی اضافه کرد: بررسی آمار کودکان کار و خیابان ارجاع شده به بهزیستی استان البرز نشان می دهد در سال 94 ، 137 کودک و درسال 95 تعداد 162 کودک در مراکز پذیرش گردیده اند که در این دو دوره با بیش از 18 درصد رشد مواجه بوده ایم.
مدیرکل بهزیستی استان البرزادامه داد: با راه اندازی مرکز حمایتی ـ آموزشی کودک و خانواده ، پیش بینی می شود در سال جاری امکان ارائه خدمات تخصصی به تعداد بالایی از کودکان کار و خیابان در استان فراهم شود.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.