به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قدرت سیفی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم استقبال از محرم در اردبیل اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده شانزدهمین همایش آئینی استقبال از محرم در روز 25 شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم اردبیل برگزار می‌شود.

وی از تجلیل از پیرغلامان سینی در این همایش خبر داد و گفت: در این مراسم معنوی و مذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، عزاداران محلات ششگانه اردبیل، پیرغلامان حسینی و مردم متدین و حسینی اردبیل حضور می‌یابند و به استقبال ماه محرم می‌روند.

سرپرست شهرداری اردبیل با بیان اینکه این همایش به همت شهرداری و شورای شهر اردبیل تدارک دیده شده است، افزود: در 15 دوره گذشته که این همایش در اردبیل برگزار شده حضور مردم حسینی اردبیل در این مراسم بسیار پرشور و کسترده بود که با توجه به این امر برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم این مراسم را به نحو شایسته و مناسبی برگزار کنیم.

سیفی ترویج فرهنگ تشیع و احیای آئین‌ها و مراسم سنتی و اصیل عزاداری ماه محرم اردبیل را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد و تصریح کرد: پرهیز از خرافات، احیای سنت‌های عزاداری، تبیین فلسفه ایثار و از خودگذشتگی و تلاش برای الگودهی به جوانان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی با دعوت از عموم شهروندان اردبیلی برای شرکت در این مراسم معنوی بیان کرد: حفظ و گسترش فرهنگ محرم و عاشورا وظیفه تمامی شیعیان بوده که برگزاری این برنامه نیز در همین راستا و برای اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فلسفه عاشورا و کربلا برنامه‌ریزی شده است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 732712
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.