به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی رحمتی اظهار کرد: ۱۴۰ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در جاده‌های استان اردبیل شناسایی شده که بخشی از این نقاطع مرتفع و ۲۵ نقطه حادثه‌خیز نیز آشکارسازی شده و در حال رفع است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات امسال قرار است ۶ برنامه حذف نقاط حادثه خیز و پرتصادف اجرایی و عملیاتی شود، گفت: امیدواریم با رفع نقاط حادثه‌خیز تصادفات فوتی و جرحی استان اردبیل به حداقل برسد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه به تعداد جاده‌های مواصلاتی استان و حد نصاب تعیین شده ما دوربین‌های ثبت تخلفات و تردد شمار داریم، گفت: ما به اندازه استاندارد در جاده‌های استان اردبیل این دوربین‌ها را نصب کردیم و در حال بهره‌برداری از آنها هستیم به طوری که به ازای هر ۱۰ کیلومتر محور مواصلاتی در استان یک دوربین نصب شده است.

رحمتی از ارتقای کیفیت قیر و آسفالت بر اساس استاندارد پی‌جی خبر داد و افزود: ما پیمانکاران را موظف کردیم تا از این استاندارد تبعیت کنند.

وی به اجرای خط کشی هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی و ۱۵۰ کیلومتر نصب تجهیزات روشنایی اشاره کرد و گفت: ما از این لحاظ از میانگین کشوری بالاتر هستیم و روشنایی جاده‌ها به نحوی است که شرکت برق حتی ۲٫۵ میلیارد تومان ما را بدهکار کرده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل به ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه بیش از ۶۱۰ بسته آموزشی اعم از فیلم و برنامه‌های دیگر آموزشی در این حوزه بین دانش‌آموزان مدارس حاشیه جاده‌ها توزیع شده که شامل کلاه ایمنی و همچنین علایم شب رنگ بوده است.

رحمتی در مورد سرعت‌گیرها نیز گفت: براساس تصمیم شورای ترافیک مخالف نصب سرعت‌گیرها هستیم اما برخی از دستگاه‌ها به این امر پافشاری دارند.

وی بیان کرد: در مناطق روستایی، دهیاری‌ها حق ندارند سرعت‌گیرهای جدید راه‌اندازی کنند و ما درصدد رفع سرعت‌گیرهایی هستیم که در مناطق روستایی انجام شده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه در جذب اعتبارات سازمانی با هیچ مشکلی روبه‌رو نیستیم، گفت: تا ۸۰ درصد این منابع قابل جذب است.

رحمتی ضرورت توجه فرمانداران را به تخصیص اعتبار به این حوزه یادآور شد و گفت: ما در جذب اعتبارات استانی با تنگناهایی روبه‌رو هستیم و حتی از محل توازن و بحران قرار بود اعتباری به ما اختصاص یابد که ریالی از این رقم تخصیص نیافته است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 731321
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.