خسرو ساکی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: اکنون مدارس در سراسر کشور، علاقه مندی روزافزونی به اصلاح آموزش نشان می­دهند و در نتیجه کارشناسان، مربیان تعلیم و تربیت و معلمان به دنبال بهترین برنامه ها، عملکردها و اثرات مثبت آنها بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان هستند.
وی اظهار کرد: مدیران آموزشی و معلمان خلاق ، ایثارگرانه از خود مایه می گذارند تا امید جامعه به آموزش و پرورش مطلوب را زنده نگهدارند.
وی بیان کرد: در سند تحول بنیادین نظام آموزش‌ و پرورش و همچنین برنامه درسی ملی به تولید محتوای چندرسانه‌ای متناسب با نیاز دانش‌آموزان و معلمان، استفاده هوشمندانه از آن و تنوع‌ بخشی به مراکز یادگیری توجه ویژه شده است.
وی با اشاره به رویکردهای جدید آموزشی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولید مواد و رسانه‌های یادگیری، خاطر نشان کرد: زمینه‌سازی برای مشارکت فعال استان‌ها، معلمان و مربیان در تولید، تکمیل و غنی‌سازی مواد، منابع، بسترسازی برای بسط و توسعه تجارب و ابتکارات معلمان و مربیان و دانش‌آموزان در طراحی، ساخت و ارزشیابی مواد و منابع یاددهی و یادگیری شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز از توسعه و تعمیق فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی، یادگیری و تولید محتوای الکترونیکی،ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی و پرورش توانمندی‌های معلمان، دانش‌آموزان، دانشجو معلمان و مدرسان در تولید مواد و رسانه‌های الکترونیکی یادگیری به عنوان اهداف این جشنواره کشوری ذکر کرد.
ساکی ، تولید مواد و رسانه‌های یادگیری متناسب با نیاز معلمان و دانش‌آموزان و استفاده از آن‌ها در فرآیند تدریس و توانمندسازی مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری در نیل به وضع مطلوب در تولید و بهره‌برداری از مواد و رسانه‌های یادگیری، مراکز و منابع متنوع یادگیری ایجاد زمینه مناسب جهت تولید محتوای الکترونیکی خاص، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.
وی گفت: این جشنواره در 2 مرحله استانی و کشوری در دوره اول متوسطه سال تحصیلی 96-95 برگزار شد.
وی تصریح کرد: معلمان البرزی در این جشنواره در محور نوآوری در روش های تدریس با تاکید بر رویکرد فعال و خلاق، استفاده از فرصت های یادگیری متنوع محیطی، به کارگیری وسایل آموزشی و دست سازه ها،روش های ارزشیابی فرآیند محور و عملکردی، فناوری اطلاعات و ارتباطات فرآیند یادگیری ،مشارکت اولیای دانش آموزان در فرآیند یادگیری و نوآوری در نشاط و انگیزه در کلاس درس موفق به کسب رتبه اول کشور شدند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز افزود: این استان در نوآوری در روش های تدریس با رویکرد فعال و خلاق،استفاده از فرصت های یادگیری متنوع محیطی،تولید و به کار گیری وسایل آموزشی و دست سازه ها، روش های ارزشیابی فرآیند محور و عملکردی، مشارکت اولیای دانش آموزان و نشاط و انگیزه در کلاس درس به رتبه دوم کشوری دست یافتند.
ساکی اضافه کرد: در نوآوری روش های تدریس با رویکرد فعال و خلاق،استفاده از فرصت های یادگیری متنوع محیطی،تولید و به کارگیری وسایل آموزشی و دست سازه ها ،روش های ارزشیابی،فناوری اطلاعات و ارتباطات و نشاط و انگیزه کلاس درس نیز رتبه سوم را کسب کردند.
وی در ادامه به مشارکت 52 نفر از معلمان البرز در جشنواره کشوری تدریس برتر پرداخت و افزود: این معلمان از نواحی چهار گانه آموزش و پرورش کرج و ساوجبلاغ توانستند برای استان رتبه آوری کنند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 معلم دارد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.