به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار محسن انصاری عصر سه شنبه در دومین یادواره لاله های سفید بزرگداشت شهدای منا در کرج افزود: در طول این 2 سال دستگاه های مختلف برای شناسایی ابعاد مختلف این فاجعه تلاش کرده اند اما به دلیل قطع رابطه سیاسی با عربستان سعودی این تلاش ها ابتر ماند.
وی با بیان اینکه فاجعه منا غم بارترین فاجعه در سرزمین الهی است اظهار داشت: علل مختلفی مانند بی کفایتی و سو مدیریت حکام سعودی و اینکه ممکن است از پیش طراحی شده باشد در این خصوص مطرح است.
انصاری ادامه داد: حداقل برای فاجعه منا حدود 50سوال هم از دستگاه های عربستان مطرح است.
مشاور عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امروز یکی از مطالبه گری های مقام معظم رهبری این است که فاجعه منا نباید فراموش شود ،کمیته حقیقت یاب باید تشکیل و عربستان باید عذرخواهی کند.
انصاری ادامه داد: می توان گفت که کسانی که می خواستند عظمت حج را زیر سوال ببرند به جز اسراییل غاصب نمی تواند باشد.
وی با بیان اینکه خواسته رهبری این است که فاجعه منا همیشه در تاریخ بماند، گفت: به همین منظور باید از ظرفیت های دیپلماسی حقوقی و کنوانسیون داخل کشورمان برای اینکه عربستان راوادار به پاسخگویی کنیم باید بهره گیریم.
مشاور عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با استفاده از این پتانسیل عربستان باید جوابگو باشد و باید به جهان اسلام توضیح بدهد چرا لحظه ثبت شده توسط دوربین ها در آن روز را در اختیار جهانیان قرار نمی دهد؟
انصاری ادامه داد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در جهان اسلام یکی دیگر از راهکارهایی است که می توان بدین وسیله عربستان را وادار به پاسخگویی کرد.
مشاور عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در درون کشور نیز با برگزاری یادمان ها کنگره شهدا و همایش ها و ایجاد تشکل های ایثارگری می توان یاد و خاطره این شهدا را زنده نگه داشت.
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به شهدای مدافع حرم اشاره و تاکید کرد: امروز شهدای مدافع حرم توانسته اند لرزه بر اندام رژیم غاصب اسراییل بیندازند زیرا شهدای دوران دفاع مقدس را الگو قرار داده اند.
7414/ 6155خبرنگار وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.