به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ شاهین پاست اظهار داشت: 26 شهر استان اردبیل در حال حاضر تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب شهری استان اردبیل قرار دارند که 866 هزار نفر در سطح استان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

وی گفت: 339 هزار و 403 هزار واحد اشتراک در بحث آب در سطح استان واگذار شده که این آب آشامیدنی از 51 چاه آب در سطح استان بهره برداری می شود که در شهر اردبیل 24 چاه به دلیل آلوده بودن٬ پلمپ شده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: 8 واحد تصفیه خانه آب شرب در سطح استان اردبیل فعال بوده که در سال گذشته 76.400 میلیون مترمکعب در سطح استان آب آشامیدنی تولید شده است.

پاست با اشاره به اینکه بالغ بر 2 هزار و 300 کیلومتر شبکه توزیع آب در سطح استان وجود دارد٬ تصریح کرد: در حال حاضر 30 درصد شبکه توزیع آب فرسوده هستند و به هم دلیل بحث مدیریت هدررفت آب تولید شده در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: 476 کیلومتر خط انتقال آب در سطح استان احداث شده و 37 ایستگاه پمپاژ آب رسانی فعال داریم که 8 واحد آزمایشگاهی نیز بحث سلامت بهداشتی آب را ارزیابی می کنند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: 9 شهر استان اردبیل به شبکه مدرن جمع آوری فاضلاب مجهز هستند که 4 تصفیه خانه فاضلاب نیز در سطح استان فعال هستند.

پاست در رابطه با آب شرب اردبیل٬ افزود: آب آشامیدنی شهر اردبیل هیچ گونه مشکل بهداشتی و آلودگی میکروبی ندارد و به صورت مداوم تست‌های بهداشتی از آب شرب اردبیل انجام می‌شود.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 728285
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.