به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۰ کمپ مجاز ترک اعتیاد در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

رویا احمدیان در واکنش به اظهارات جانشین معاونت پیشگیری بهزیستی در مورد بسته شدن کمپ‌های غیرمجاز اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل نسبت به جمع‌آوری کمپ‌های غیرمجاز تاکید شده، ما تلاشمان را انجام دادیم تا در این زمینه اقدام عملی را انجام داده و ظرف ۴۸ ساعت افراد تحت پوشش این مراکز را تحویل سایر مراکز بدهیم که به صورت مجاز فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: دیروز با حکم قضایی و حضور مسئولان انتظامی اقدام عملی را در پلمب کمپ‌های غیرمجاز کردیم که با مراجعه به کمپ میراشرف با توجه به حضور شش نفر در این مرکز سعی کردیم تا با هماهنگی‌های انجام شده آنها را به مراکز مجاز انتقال داده و نسبت به جمع‌آوری کمپ غیرقانونی میراشرف اقدام عملی را انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی استان گفت:‌ در قدم دوم قرار بود کمپ تپه نادری نیز تعطیل شود ولی به دلیل حضور بیش از ۲۰ نفر از معتادانی که قصد ترک در این کمپ را داشتند با هماهنگی‌های انجام شده به آنها دو هفته مهلت داده شد تا هم نسبت به دریافت مجوزهای قانونی اقدام کرده و هم نسبت به انجام فعالیت‌های قانونی اقدام کنند که قرار شد بعد از دو هفته اگر کار خاصی در این زمینه انجام نشود این کمپ نیز پلمب شود.

احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به اینکه در این کمپ علی‌رغم غیرقانونی بودن فعالیت تعداد زیادی معتاد نگهداری می‌شوند، قرار شد با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی و قضایی بعد از مهلت تعیین شده نسبت به تعیین تکلیف این کمپ و پلمب آن اقدام لازم انجام شود.

وی فعالیت کمپ‌های قانونی را زیر نظر بهزیستی براساس مقررات و قوانین یادآور شد و بیان کرد: ما از خانواده‌ها انتظار داریم در صورت مراجعه اعضای خانواده خود به این کمپ‌ها نسبت به قانونی و مجوز داشتن این کمپ‌ها بررسی لازم را انجام دهند تا مبادا گرفتار کمپ‌های غیرمجاز شده و در این زمینه نارسایی‌ها و مشکلات دو چندان شود.

احمدیان اضافه کرد: ‌در حال حاضر ۱۰ کمپ مجاز ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی استان اردبیل فعالیت می‌کند و اینکه اعلام شده مجوزی صادر نمی‌شود، قضیه از این قرار است که براساس نیازسنجی‌ها مجوزها صادر می‌شود و اگر ظرفیتی در این حوزه وجود داشته باشد قطعاً در آینده در صدور مجوز هیچ‌گونه مشکلی نیست.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر احساس نیازی برای راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد در استان اردبیل مشاهده نمی‌شود که امیدواریم براساس نیازسنجی‌ها این اقدام عملیاتی شود.

وی همچنین ضرورت تقویت و توسعه برنامه‌های نظارتی را بر این کمپ‌ها یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود با نظارت بیشتر مسئولان در شهرستان‌ها و مرکز استان اجازه ندهیم چنین مراکزی ایجاد شده و بعداً مشکلاتی بر مشکلات فعالیت‌ها در این حوزه بیفزاید.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 724599
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.