به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ اصغر سلیمانزاده اظهار کرد: شبکه پایاب سد خدا آفرین بزرگترین پروژه در شمال‌غرب کشور محسوب می‌شود که سالانه هزار میلیارد به درآمد استان اردبیل خواهد افزود.

وی گفت: از محل قزقلعه سی کانالی به طول 144کیلومتر تا انتهای بیله‌سوار احداث خواهد شد که از آن 52کیلومتر در محدوده استان آذربایجان شرقی و 92کیلومتر باقی مانده نیز در محدوده استان اردبیل است که از آن در 52 کیلومتر عملیات بتن‌ریزی انجام گرفته و 46 کیلومتر دیگر نیز آماده آبگیری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تصریح کرد: کل 92کیلومتر کانال کشی محدوده استان اردبیل در حال تکمیل است که پیشبینی می کنیم تا 6 ماهه اول سال بعد این پروژه به بهره برداری برسد.

سلیمانزاده افزود: تا امروز برای شبکه پایاب سد خدا آفرین 850 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و در حال حاضر نیز در سرتاسر مسیر عملیات احداث کانال با سرعت مطلوب انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: ناحیه اول و دوم طرح پایاب که شامل 15هزار و 500 هکتار بود افتتاح شده است و پیش‌بینی می‌شود 10 هزار هکتار نیز امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل تشریح کرد: بیش از 50 پیمانکار به همراه هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین مشغول به فعالیت در این پروژه می‌باشند وبالای 95درصد از پیمانکاران و نیروهای فعال در پروژه بومی هستند.

وی گفت: شبکه پایاب سد خدا آفرین تحول بزرگی در امر اشتغال زایی ایجاد کرده است به طوری که بعد از بهره‌برداری از این طرح شاهد ایجاد 26هزار شغل خواهیم بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723425
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.