محمد خداپرست در جلسه کارگروه مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار در اردبیل اظهار داشت: با توجه به ضرورت مقابله با آلودگی هوا و پدیده گرد و غبار که در قانون برنامه ششم توسعه نیز به آن تاکید شده است نیاز است اقدامات لازم در این زمینه هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا بتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را مبنای کار قرار دهیم.

وی افزود: هم‌اکنون یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل وجود دارد که با توجه به نیاز مجدد و ضرورت خریداری و راه‌اندازی یک ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در مرکز شهر برای اطلاع رسانی و اعلام پیش آگاهی وضعیت کیفی هوای محیطی مرکز استان در دستور کار قرار داده شده است که نیازمند همکاری و مشارکت مسئولان مربوطه به ویژه شهردار اردبیل در این زمینه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در خصوص وضعیت آلودگی هوای استان توجه عموم برای کاهش آلودگی هوا امری لازم و ضروری است و انتظار می‌رود که رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این خصوص اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را به طور همه‌جانبه مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم از این طریق به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: جلوگیری و کنترل انتشار عوامل آلاینده جوی در سطح استان باید به طور همه‌جانبه مورد توجه واقع شود که در این زمینه ارائه برنامه کاری و عملیاتی در دستور کار قرار داده شده که به همین منظور توسعه فضای سبز شهری می‌تواند راهکاری برای حل این مسئله باشد.

جعفر فهیمی افزود: متاسفانه سرانه فضای سبز شهری در اردبیل پایین است و نیاز است در این زمینه شهرداران برای تحقق سرانه استاندارد فضای سبز برنامه‌ریزی کنند و با تقویم اجرایی برای حل این مشکل اساسی راه‌حل اساسی بیابند که در این زمینه آمایش سرزمین باید پایه کار توسعه پایدار شهرهای استان قرار بگیرد.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 720038
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.