به گزارش خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان اردبیل؛ جهانبخش نژادجواد، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از 24 میلیارد و 353 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی در سال‌جاری به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است، گفت: مددجویان تحت حمایت پس از استعدادسنجی و فراگیری آموزش‌های لازم فنی و تخصصی، با دریافت تسهیلات اشتغال وارد بازار کار می‌شوند تا چرخه زندگی خود را با تکیه بر استعداد و توانایی‌های خود بچرخانند.

وی با اعلام اینکه با پرداخت تسهیلات اشتغال توانسته‌ایم در سال‌جاری 233 فرصت شغلی مناسب را برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد کنیم، بیان کرد: بانک‌های عامل نقش بسزایی را در اشتغال‌زایی برای مددجویان ایفا می‌کنند که با تعامل و همکاری‌های گسترده‌تر می‌توانیم تعداد بیشتری از افراد مستعد اشتغال تحت حمایت را صاحب شغل و کسب درآمد کنیم.

نژادجواد با بیان اینکه 13 میلیارد و 113 میلیون ریال از تسهیلات پرداختی از محل منابع امدادی تأمین شده است، افزود: حدود 11 میلیارد ریال نیز از محل منابع بانکی در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راهکارهای این نهاد به منظورتوانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی است، گفت: همکاری همه جانبه بانک‌های عامل در این زمینه می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل پیش روی مددجویان باشد تا با دریافت تسهیلات اشتغال مسیر خوداتکایی آنان هموارتر شود.

وی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت همواره جزو خوش‌ حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها هستند، اعلام کرد: نظارت بر طرح‌های اشتغال موجب شده است تا هیچ‌گونه انحرافی در اجرای طرح‌ها وجود نداشته و مجریان از نظر کیفی و کمی محصولات خود را افزایش دهند.

نژادجواد با اشاره به اینکه تلاش داریم با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و خیران بستری مناسب را برای رفع مشکلات مددجویان به خصوص در زمینه اشتغال آنان فراهم کنیم، بیان کرد: بانک‌های عامل حضوری مناسب در برنامه‌های کمیته امداد دارند که این امر موجب پیشبرد اهداف این نهاد در جهت توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه بیشترین طرح اشتغال اجرا شده در زمینه دامپروری است، گفت: استان اردبیل با برخورداری از مراتع و آب و هوای مناسب ظرفیت بسیار مطلوبی را برای پرورش دام‌های سبک و سنگین دارد که کمیته امداد با شناسایی پتانسیل‌ و استعداد و علاقه مددجویان، در این زمینه گام‌های بلندی برداشته است.

وی با اعلام اینکه حدود 100 طرح اشتغال‌زایی در سال‌جاری در زمینه دامپروری اجرا شده است، بیان کرد: با همکاری هر چه بیشتر بانک‌های عامل و سازمان جهاد کشاورزی استان تلاش داریم طرح‌های اشتغال نوین و جدیدی را در این زمینه اجرا کنیم تا مددجویان با تنوع محصولات خود در عرصه کارآفرینی و صادرات محصولات تولیدی به سایر مناطق و استان‌های همجوار گام بردارند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719784
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.