به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قاسم رحیمی در جلسه کمیته ارتقای اقتصادی مشارکت‌های مردمی و تسهیلات در بافت‌های ناکارآمد شهری استان اردبیل اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال برنامه‌های مختلفی توسط این اداره کل در محلات هدف شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، خلخال و مشگین‌شهر اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی، بکارگماری جویندگان کار از طریق مراکز کاریابی غیردولتی، حمایت مالی از طریق پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، آموزش‌های عمومی و تخصصی کارآفرینی، ارتقای مهارت‌های شغلی از طریق آموزش مهارت‌های فنی، تاسیس و راه‌اندازی تعاونی، اجرای مدل توانمندسازی و توسعه کسب و کارهای خرد در محلات هدف را از برنامه‌های مهم در استان اردبیل عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، اجرای این برنامه‌ها با همکاری دستگاهکهای مربوطه در محلات هدف، عملیاتی شده و شاهد آثار و نتایج مثبت از اجرای این طرح خواهیم بود.

رحیمی تصریح کرد: مدل توانمندسازی و توسعه کسب و کارهای خرد در محلات هدف با سه محور ایجاد مرکز توسعه محلی‌، ایجاد گروه‌های همبسته کسب و کار و ایجاد صندوق توسعه محلی اجرا می‌شود که در صورت اجرایی شدن منجر به اشتغال 700 نفر در محلات هدف خواهد شد.

اقبال عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی این کمیته در محلات هدف بیان کرد: مدل توانمندسازی و توسعه کسب و کارهای خرد مورد بحث در این جلسه در استان کرمان نیز اجرا شده و می‌توان با برنامه‌ریزی و شناسایی توانمندی‌های محلی اقدامات موثری در محلات هدف انجام داد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 719706
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.