عطاء الله ربانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این 6 ساختار فناورانه در قالب چهار مرکز رشد، یک کانون شکوفایی و یک مرکز نوآوری در پارک علم و فناوری فعالیت خواهند کرد.
وی ادمه داد: این مراکز از کارآفرینانی که به دنبال راه اندازی کسب و کارهای جدید و فناورانه هستند، حمایت می‌کنند.
ربانی گفت: مراکز رشد پارک علم و فناوری زمینه را برای راه اندازی کسب و کار جدید و مبتنی بر دانش، در جامعه ایجاد کرده و با تولید کالا و ارائه خدمات تخصصی خود، هم سطح فناوری در جامعه را ارتقاء و هم منافع مادی خود را تامین می کنند.
وی افزود: اکنون 2 مرکز رشد مشترک نهال و بذر و خاک و آب و دو مرکز رشد همکار زیست فناوری رویان و پژوهشگاه مواد و انرژی داریم و با راه اندازی شش مرکز دیگر گام های موثرتری برداشته می شود .
رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی اضافه کرد: با تجاری سازی بذرهایی که در داخل کشور پژوهش و تحقیق شده است، می توان از واردات بذر بی نیاز شد و دراین زمینه شرکت های دانش بنیان نقش موثری را ایفاء می کنند .
ربانی خاطرنشان کرد: اکنون 87 شرکت دانش بنیان در استان البرز فعال است که این استان را به رتبه شش کشوری در این بخش و رتبه سه کشوری در میزان فروش محصولات دانش بنیان رسانده است .
وی گفت: 18 درصد در زمینه زیست فناوری، 17 درصد در زمینه برق و ICT، 18 درصد در زمینه تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهی، 9 درصد در زمینه داروهای پیشرفته و 36 درصد در سایر زمینه ها فعالیت می کنند.
8029/ 6155 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.