به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی در جلسه شورای اضطرار استان البرز که بعد از ظهر سه شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال استان البرز مصرف برق هزار و 290 مگاواتی انرژی برق در پیک ساعات مصرفی را تجربه کرد، افزود: پیش بینی می شود این میزان مصرف به هزار و 320 مگاوات در روزهای آینده برسد.
وی به گزارش های دریافتی از شرکت آب منطقه ای استان البرز اشاره کرد و ادامه داد: تولید آب آشامیدنی استان در شرایط عادی هفت و نیم متر مکعب در ثانیه است، که این امر طی روزهای چهارشنبه تا دوشنبه هفته آینده به 8.4 دهم مترمکعب در ثانیه خواهد رسید.
ارتقایی گفت: اخطار به مشترکین پر مصرف با مصرفی بالغ بر 35 متر مکعب ارائه خواهد شد، از طرفی مصرف آب مشترکین بیش از 50 متر مکعب سبب قطعی انشعاب آنها می شود.
معاون استاندار البرز با بیان اینکه اقدامات بازدارنده برای مشترکین پر مصرف در دستور کار است، افزود: یکی از موضوعات مربوطه به مصرف کنندگان دستگاه های دولتی است، از این رو طبق اعلام شرکت توزیع برق استان تعداد قابل توجهی از مشترکین دستگاه های دولتی اثر بخشی 2 تا 3 درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه دولت امکان تعطیلی پنجشنبه ها برای استان هایی که دمای بالای 45 درصد را تجربه می کنند؛ وجود دارد.
ارتقایی با اعلام اینکه البرز با پدیده آلودگی هوا نیز مواجه است، خاطرنشان کرد:بیش از 20 درصد ترافیک کشور به دلیل خروج شهروندان از کلان شهر تهران به البرز تحمل می شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل سازمان بازرسی و اداره کل محیط زیست البرز افزایش دو و نیم برابری هوای ناسالم در البرز به دلیل ترافیک پایان هفته است، گفت: با تعطیلی پنج شنبه اخر هفته این میزان آلودگی متحمل استان نمی شد.
معاون استاندار البرز افزود: به دلیل افزایش دمای هوای طی روزهای آتی پنج شنبه 5 مرداد ماه تعطیل و ساعات کار ادارات سه روز اول هفته آینده تا روز دوشنبه از 6:30 لغایت 13:30 است.
وی اظهار کرد: با بررسی بیشتر تصمیم قطعی برای تعطیلی پنج شنبه ها اتخاذ خواهد شد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.