غلامرضا حمیدی روز شنبه در نشست کمیته آی تی که دراتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: درپی آن هستیم تا همه افراد ذینفع در حوزه 'ای تی' را در یک ساختار مشخص دور هم جمع کنیم و در موارد و موضوع های متنوع به شور و مشورت بپردازیم تا بتوانیم با استفاده از فناوری اطلاعات 'آی تی' در رشد اقتصاد جامعه مشارکت فعال داشته باشیم.
وی ارتباط دانشگاه و صنعت در استان را بسیار ضعیف عنوان کرد و افزود: البته در حوزه کارآفرینی کارهای خیلی جزئی بین صنعت و دانشگاه درحال انجام است که در حد انتظار نیست .
حمیدی گفت: در تلاش هستیم حقوق کار آفرینی را در حوزه 'ای تی' فراگیر کنیم تا دانش آموزان و دانشجویان با حوزه کسب و کار آشنا شوند.
وی افزود: دانشجویان و دانش آموزان باید به این باور برسند که بعد از فارغ تحصیلی به دنبال کارآفرینی باشند و منتظر نباشند که دولت آنها را استخدام کند .
مدیرکل فناوری و اطلاعات البرز اظهار کرد: درحال پیگیری هستیم تا در برنامه های آتی در حوزه استارتاپ های استانی دانش آموزان نخبه و با استعداد استان را شناسایی و در قالب تیم هایی فعال کنیم تا بستر برای ایجاد زنجیره های ' ایده تا محصول ' تکمیل شود .
در این نشست چند تن از دانش آموزان دبیرستان استعداد های درخشان نیزحضور داشتند.
یکی از این دانش آموزان یک طرح آنتی ویروس پیشرفته 'فونیکس' را ارایه و جزییات و ویژگی خاص این طرح را تشریح کردند.
ارایه این طرح مورد توجه خاص شرکت کنندگان در نشست قرار گرفت و مدیریک شرکت سرمایه گذار حاضر در جلسه برای همکاری جهت اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.