خسرو ساکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مسابقات در روزهای 27 و 28 تیرماه 96 در کشور برزیل ' شهر ریو ' با حضور همه کشورهای مدعی جهان در علم ریاضی برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با موفقیت دانش آموزان ایرانی همراه بود، اظهار کرد: هیچ کدام از کشورهای اروپایی در بین 5 تیم برتر المپیاد ریاضی دنیا قرار نگرفتند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و هشتمین المپیاد جهانی ریاضی موفق به کسب دو مدال طلا ،سه نقره و یک برنز شدند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: در المپیاد ریاضی IMO 2017 دانش آموزان تیم ایران به نام های امیر مجتبی صبور با به دست آوردن مدال طلا، نفر اول جهان شد.
ساکی خاطر نشان کرد: دیگر دانش آموزان عضو تیم ایران در این مسابقات به نام های طاها میران زاده، سید محمد صادق مهدوی، فرهود رستم خانی مدال نقره و سروش تسلیمی به مدال برنز دست یافتند.
وی گفت:تیم ایران در مجموع توانست بعد از کره ی جنوبی ، ویتنام ، چین و آمریکا رتبه ی پنجم را در این دوره از مسابقات جهانی به خود اختصاص دهد.
وی اضافه کرد: امیر مجتبی صبور با کسب، 35 نمره از 42 نمره موفق به کسب رتبه اول در بین 615 شرکت‌کننده در مسابقات ریاضی 2017 شد.
وی ادامه داد: در این مسابقات 111 کشور شرکت کردند که تیم جمهوری اسلامی ایران در رتبه پنجم جهان قرار گرفت.
وی تاکید کرد: بر اساس اعلام باشگاه دانش پژوهان جوان افتخار آفرینان این المپیاد دوشنبه 5 مرداد 96 از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) وارد کشور می شوند و مورد استقبال مسوولین وزارت آموزش و پرورش ، خانواده ها و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان قرار می گیرند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.