به گزارش ایرنا، حمید احدی روز شنبه در نشست ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر شهرستان فردیس درسالن اجتماعات فرمانداری، به خدمات صندوق و تأثیرات تأمین اجتماعی برای شهرستان اشاره کرد و از مسؤلان شهرستان خواست تا با اجرای کلیه مصوبات این ستاد، در برخورداری مشمولین شهرستان از مزایای تامین اجتماعی برابر اصل 29 قانون اساسی اهتمام داشته باشند.
احدی اظهار داشت: کشاورزان، روستائیان و عشایر برای برخورداری از درمان می توانند از دفترچه درمان بیمه سلامت به صورت رایگان استفاده کنند و برای برخورداری از بازنشستگی ، کارافتادگی و بازماندگان عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند.
وی افزود: در صورتی که افراد عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند درآینده هنگام پیری و یا از کار افتادگی و یا فوت سرپرست خانوار می توانند مثل کارکنان و کارمندان از مزایای قانونی و حقوق خود استفاده کنند.
هادی بشیری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان البرز نیز در تشریح مزایای این صندوق، گفت: کلیه کشاورزان شاغل در بخش کشاورزی، روستائیان و عشایر، شاغلین فصلی، زنان خانه دار روستایی و عشایری، ساکنین و رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری شهرهای زیر 20 هزار نفر می توانند عضو این صندوق شوند و از مزایای بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، نقل و انتقال بیمه ای برخوردار شوند.
بشیری با اشاره به حق بیمه 15 درصدی برای عضویت در صندوق گفت : دولت در پرداخت حق بیمه به مشمولین عضویت در صندوق یارانه 10 درصدی پرداخت می کند و بیمه شده تنها 5 درصد حق بیمه پرداخت می کند. ایشان ادامه داد: حق بیمه یکساله برای کلیه مشمولین صندوق در سال 96 از 210 هزار تومان تا 480 هزار تومان قابل پرداخت است .
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز اظهار داشت: برای سهولت دسترسی متقاضیان در شهرستان فردیس یک کارگزاری مستقل ایجاد شده که این کارگزاری برای جلوگیری از تردد روستائیان فرخ آباد به فردیس با همکاری شورای اسلامی و دهیاری این روستا در هفته دو روز در روستای فرخ آباد مستقر خواهد شد وضمن پاسخگویی به سوالات ، امورات بیمه گری متقاضیان را در روستا انجام خواهد داد.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.