رئیس حوزه هنری البرز روز شنبه با اعلام این خبر گفت: پیرو انتشار فراخوان کشوری شعررقص شمشیر جاهلی در خصوص هجو تناقض های دنیای وارونه امروز با استقبال از این فراخوان، مهلت ارسال اثر به دبیرخانه تمدید شد.
اسماعیل آجرلو افزود: در پی تأکیدات مقام معظم رهبری بر رسالت شاعران متعهد در خصوص روشنگری عمومی و نشان دادن عکس العمل‌های مناسب هنری و شعری نسبت به تناقض‌های آشکار سیاسی و فرهنگی در دنیای امروز و انتقاد نسبت به عملکرد طنزگونه نهادهای بین‌المللی و قدرت‌های مستکبر جهانی همچون آمریکا و پیروان مرتجع آنها در اداره امور جهان و دم زدن از موضوعاتی چون حقوق بشر، حمایت از مردم، مبارزه با تروریسم این جشنواره برگزار می شود.
وی اضافه کرد: جشنواره سراسری شعر رقص شمشیر جاهلی به همت حوزه هنری استان البرز، بنیاد فرهنگی سید الشهدا (ع ) و دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی انجام می شود.
آجرلو گفت: شاعران سراسر کشور می توانند تا 5 مردادماه 1396 اشعار خود را در اولویت‌های موضوعی حقوق بشر سعودی- حقوق بشر آمریکایی،سبک زندگی غربی و درماندگی بشر امروز، رقص شمشیر جاهلیت مدرن- رقص شمشیر جاهلیت قبیلگی، پایان آل سعود- پایان ارتجاع،بیداری اسلامی- بیداری انسانی و تناقض های سیاسی- فرهنگی دنیای معاصر به دبیرخانه ارسال نمایند.
وی ادامه داد:اشعار می‌توانند در هر یک از قالب‌های شعری و به شکل طنز، هجو یا انتقادی سروده شوند.
رئیس حوزه هنری البرز گفت: اشعار منتخب این فراخوان در همایش ادبی با همین عنوان در استان البرز توسط شاعران خوانش می‌شوند و از این آثار تقدیر شایسته‌ای به عمل خواهد آمد.
آجرلو افزود: همچنین آثار منتخب این فراخوان در کتاب مجموعه اشعار این همایش منتشر می شوند.
وی ادامه داد: ارسال آثار صرفاً از طریق دبیرخانه مجازی به نشانی www.artiraniha.ir انجام می شود.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.