به گزارش ایرنا، رحیم بنامولایی روز شنبه درنشست بررسی موقعیت استراتژیکی بندر صحار عمان برای گسترش روابط تجاری با این کشور که با حضور 'میثم بن علی' مدیر ارشد بازرگانی بندر و منطقه آزاد صحار و جمعی از تجار و فعالان بخش خصوصی برگزار شد گفت: 2 کشور ایران و عمان از دیرباز روابط بسیار خوب و حسنه داشته اند و این مهم همواره بستر ساز همکاری های مشترک درابعاد مختلف به ویژه تجارت و بازرگانی بین دوکشور را درپی داشته است.
وی اضافه کرد: کشورعمان از جمله کشورهای دوست ایران است که تاکنون در زمینه های تجاری و اقتصادی راهگشا بوده است .
ی با اشاره به مشکل ' ال سی' با ارز دلار آمریکا در مبادلات پولی با اروپا گفت:اتحادیه اروپا این مشکل ایران را برطرف کرده و اکنون تعاملات تجاری (ال سی) را با یورو انجام شود.
*** ابهام در نوع ارز صادراتی ورودی به ایران از عمان
بنامولای افزود: اکنون در مبادلات پولی با عمان ابهام وجود دارد و ما در انتظار هستیم که بانک مرکزی برایمان مشخص کند که در امور بانکی با عمان مبادلاتمان با ریال عمان یا یورو انجام شود یا اینکه ارز دیگری مورد نظر بانک مرکزی است .
وی گفت: عمان می تواند منطقه مناسبی برای جابجایی ارز تجار و فعالان اقتصادی ایران باشد ، البته این جابجایی هزینه دارد که باید در قیمت تمام شده و درآمد ها لحاظ شود.
بنامولایی افزود: متاسفانه شاهدیک سری جوسازی در کشورهای عربی هستیم و افرادی افکار عمومی را ترغیب می کنند که کالای ایرانی نخرند.
***جوسازی عربستان برای تحریم خرید کالای ایرانی
وی افزود: عربستان سعودی با جوسازی در تبلیغات گسترده کشورهای عربی را ترغیب به تحریم خرید کالاهای ایرانی کرده است.
وی ادامه داد: با این حال ما براین باوریم که با کمک کشور دوست عمان می توانیم بازار مصرف کشورهای عربی را در اختیار داشته باشیم ، ضمن آنکه هم اکنون بازار دو کشور سوریه و عراق مملو از انواع محصولات ایران است.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به توانمندی استان در تولید انوع منسوجات، مواد دارویی، خشکبار ، میوه و سبزی و انواع مواد غذایی به ویژه فراورده های گوشتی و تخم مرغ گفت:هم اکنون بستر برای صادرات این محصولات به آفریقا و کشورهای منطقه از طریق کشورعمان فراهم است .
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.