رحیم بنا مولایی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با تشکل های بخش خصوصی گفت: اگر طی سال های اخیر تنها ماده 5 این قانون مترقی اجرا می شد ، هم اکنون با مشکل حاد برخی نابسامانی و موازی کاری ها در بخش خصوصی مواجه نبودیم.
وی افزود: براساس این ماده قانونی اتاق ها مکلفند ضمن تهیه فهرست ملی تشکل های اقتصادی ، برای ساماندهی آن دسته از فعالیت های اقتصادی فاقدتشکل اقدام نمایند.
وی اضافه کرد: عدم اجرایی شدن این ماده قانونی حرکت های اقتصادی موازی و خودسرانه فعالان اقتصادی فاقد تشکل به اوج خود رسیده است
** رفع موانع صادرات بستر ساز رونق اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در ادامه سخنانش به دست اندازهای طبیعی و غیر طبیعی در مسیر توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: تا زمانی که اینگونه مشکلات برطرف نشود حرکت پرشتاب به سوی رونق اقتصادی امکان پذیر نیست .
وی به تشکل های بخش خصوصی توصیه کرد هنگام شرکت در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، با ارایه راهکارهای قابل اجرا دولتمردان را برای رفع چالش های موجود در مسیر توسعه صادرات یاری دهند.
بنامولایی افزود: با وجود انبوه مشکلات در بخش تولید و صادرات ما بر این باوریم که دولت یازدهم بستر را برای توسعه پایدار فراهم کرده است ،لذا اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی درچهار سال آتی دولت دوازدهم را در راه پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاوتی یاری خواهد داد.
** نگاه به بخش خصوصی باید منصفانه باشد
رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه با ذکر این مطلب که نگاه به بخش خصوصی باید تغییر کند افزود: با وجود چالش های فراوانی که بخش خصوصی با آن مواجه است: متاسفانه در دریافت عوارض ها از این بخش از منطق و انصاف خبری نیست.
وی اضافه کرد: اخیرا سازمان محیط زیست نیز اعلام کرده است که بخش خصوصی باید یک درصد عوارض را برای این سازمان کنار بگذارد.
**نمایندگان پنج ارگان بعلاوه بخش خصوصی بسترساز اجرای موفق اقتصاد مقاومتی
رئیس اتاق بازرگانی البرز پیشنهاد کرد:، نمایندگان تام الاختیار ولی فقیه دراستان ، استاندار، مجلس ، رئیس کلدادگستری و فرمانده نیروی انتظامی در هر استان نشست هایی با عنوان کارگروه عارضه یابی با نمایندگان بخش خصوصی (1+5 استانی) تشکیل دهند تا بستر برای اجرای موفقیت آمیز سیاست های اقتصاد مقاومتی فراهم شود.
وی گفت: نظر به اینکه سران قوای سه گانه و دیگر مدیران و مجریان نظام ، حرکت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبرمعظم انقلاب را در دستور کار قرار داده اند ، لذا تشکیل مستمر این نشست ها ، حاکم شدن هماهنگی کامل درمسیر رفع موانع تولید و اشتغال را درپی خواهد داشت .
وی افزود: جمهوری اسلامی در نشست 1+5 موفق شد برجام را به فرجام برساند و هم اکنون زمان آن است که با تشکیل کارگروه استانی1+5 موانع موجود در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی را برطرف کنیم .
وی اظهار کرد: در صورت تشکیل این نشست ها که علاوه بر مسوولان اتاق بازرگانی نمایندگان اتاق های تعاون و اصناف نیز شرکت خواهند داشت ، بسیاری ازمشکلات و موانع توسعه اقتصاد جامعه برطرف می شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز عملکرد جزیره ای برخی مدیران سازمان ها را از مشکلات عمده بخش تولید عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با هماهنگی های صورت گرفته این مشکل درحال برطرف شدن است.
بنامولایی گفت: هماهنگی ، همدلی و گفتمان مشترک بین مسوولان و بخش خصوصی می تواند شعار پر محتوای اقتصاد مقاومتی را با ' اقدام و عمل ' همراه نماید.
وی آمادگی کامل اتاق بازرگانی البرز برای تشکیل کارگروه عارضه یابی مورد اشاره را اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان در نشست های این کارگروه میتوانند ضمن ریشه یابی مشکلات موجود در مسیر اقتصاد مقاومتی، راهکارهای مناسب را جهت اجراء ارایه دهند.
وی ادامه داد: در این کارگروه بایستی انبوه مشکلات در مسیر عرضه و تقاضا، مسائل علمی، پژوهشی و مهارتهای فنی و حرفه ای عارضه یابی شود تا به راهکار های مناسب قابل اجراء دست یابیم .
در این نشست 'هادی حدادی' از اساتید برجسته حوزه اقتصاد به سئوالات تشکل ها در زمینه های همگرایی، همکاری و توانمندسازی تشکل‌های در راه رسیدن به اهداف مطروحه پاسخ داد.
7411/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.