به گزارش آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات هوایی پیام، رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی ، دکتر اردشیر زابلی زاده مدیر شبکه ایران کالا و هیئت همراه با دکتر زرندی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت به منظور همکاری متقابل مجموعه پیام و سازمان صدا و سیما ، دیدار و گفتگو کردند .
در ابتدای این نشست دکتر زرندی ضمن خوش آمد گویی ، به معرفی شرکت و برنامه های افق چشم انداز آن پرداخت و بیان داشت :باید بتوانیم این منطقه با برنامه ریزی های علمی نوین متناسب با اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی باز طراحی کنیم .
وی در ادامه به تشریح برنامه های توسعه ای 20 گانه منطقه ویژه اقتصادی پیام پرداخت و اظهار داشت: متناسب با برنامه های ICT و IT کشور این برنامه ها طراحی و تولید شده است و پروژه شهر رسانه ای که مرتبط با حوزه فعالیتهای سازمان صداو سیما میباشد میتواند به عنوان پارتنر اصلی و برنامه ای مشترک جهت همکاری مجموعه پیام و سازمان صداو سیما تلقی گردد .
در ادامه جلسه معاون توسعه و فناوری رسانه ملی بیان داشت : سازمان صداو سیما در بحث توسعه فناوری و موضوعاتی که مرتبط با رسانه و رسانه های همگانی و آی تی است فعالیت های گسترده ای را انجام داده و در بخش زیر ساختی مانند فناوری و فنی مهندسی مطالعات، پژوهش و فعالیت های چشم گیری انجام داده است .
علیدادی گفت: نقش مهمی که منطقه ویژه اقتصادی می‌تواند در راستای جذب سرمایه‌گذار داشته باشد، بی‌شک باید مورد ‌توجه ویژه قرار گیرد.
ایشان با اشاره به رویکرد معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی در مسیر جدیدی که سازمان صداو سیما ترسیم و در حال طی کردن آن است افزود : برنامه های توسعه ای سازمان صدا و سیما بر مبنای خلاقیت ، نوآوری و پیش رو بودن در موضوع فناوری رسانه تعریف شده است که در این خصوص به موفقیت های بسیاری نیز دست پیدا کرده و نتایج آن در سه ماهه آخر سال 95 کاملا مشهود بود و اولین سرویس آن رادیو نما میباشد که می توان رادیو ها را به صورت تصویری در فرستنده تلویزیون پخش کرد.
وی به نقش مهم معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما جهت عملیاتی شدن شهر ICT اشاره کرد و افزود : راه اندازی شهر آی سی تی یکی از اولویت های مهم سازمان صدا و سیما میباشد که اگر این موضوع بخواهد به مرحله عملیاتی برسد باید معاونت توسعه و فناوری سازمان پیشگام و پیگیر این مساله باشد .

دکتر علیدادی افزود : سازمان صدا و سیما در حوزه شهر رسانه مطالعات بسیار خوبی انجام داده است که جمع بندی این مطالعات مبنی بر این شده که جانمایی این پروژه را مشخص کنند و منطقه ویژه اقتصادی پیام با توجه به وجود پتانسیل های فراوان صنعتی و اقتصادی میتواند اولویت اصلی سازمان صدا و سیما برای راه اندازی شهر آی سی تی باشد .
در ادامه این جلسه مهندس حقانی مدیر طرح مدیا سیتی در بخش شهر رسانه به معرفی و تشریح موضوع ایجاد شهر آی سی تی در پیام پرداخت و عنوان کرد : مدیاسیتی در راستای استقرار استارتاپ‌های حوزه رسانه‌های اجتماعی و شرکت‌های فعال در زمینه برودکستینگ (پخش‌ ویدئویی) ایجاد می‌شود و بر اساس مطالعات صورت گرفته روی پروژه های مشابه در کشورهای مختلف طراحی و مطالعات گسترده ای برای ایجاد این شهر رسانه در منطقه ویژه اقتصای پیام صورت پذیرفته است .
در ادامه این بحث دکتر زرندی مدیر عامل پیام گفت: طرح ایجاد شهر رسانه‌ای در این منطقه در شورای عالی اتحادیه فضای مجازی و شورای معاونین وزارت ارتباطات مطرح و مورد استقبال قرارگرفته است.
ایشان به بازنگری مجدد صورت گرفته در برنامه های توسعه ای منطقه ویژ اقتصادی اشاره کرد و افزود : مبنا و محور اصلی برنامه های بیست گانه حمایت از صنایع هایتک و آی سی تی است و در کوتاه مدت بسیاری از شرکت های حوزه آی سی تی ، شرکتهای داخلی در قالب شهرک دانش بنیان در منطقه ویژه مستقر شده اند که در چند ماه اخیر قرار داد های این شرکت ها با مجموعه پیام منعقد شده است .
وی اضافه نمود : منطقه ویژه اقتصادی پیام آمادگی این را دارد که درحوزه آی سی تی باسازمان های ذی نفع طرح مشترکی را ترسیم کند و سازمان صداو سیما را یکی از دستگا های اصلی در پروژه راه اندازی شهر رسانه ای در این منطقه دانست .

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 704126
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.