به گزارش ایرنا، خسرو ساکی عصر سه شنبه در چهارمین شورای آموزش و پرورش که در استانداری البرز برگزار شد، گفت: در سال تحصیلی 97-96 پیشبینی می کنیم جمعیت دانش آموزی همانند سال های گذشته با توجه به مهاجر پذیر بودن استان افزایش یابد که این مهم نیاز به برنامه ریزی دقیق و حمایت سایر دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی به دانش آموزان دارد.
وی با اشاره به رشد بالای دانش آموزی البرز نسبت به میانگین کشوری، خاطر نشان کرد: به دلیل کمبود فضای آموزشی ، تراکم دانش آموزان در کلاس های درس نیز نسبت به کشور در سطح بالاتری قرار دارد.
وی یادآور شد: نحوه تهیه فرم لباس دانش آموزان و سرویس دانش آموزی از دیگر مصوبه های امروز شورای آموزش و پرورش البرز است که نقش مهمی در تامین امنیت دانش آموزان در هنگام استفاده از سرویس و همچنین نظارت کامل بر لباس فرم دانش آموزان دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: برای نخستین بار لباس فرم دانش آموزان برای حمایت از تولید داخلی توسط تولیدکنندگان پوشاک در این استان تهیه و توزیع می شود.
ساکی یاد آور شد: همه افرادی که در قالب تهیه لباس فرم و سرویس دانش آموزی در استان البرز خدمات ارائه می دهند باید بر اساس شیوه نامه مربوطه عمل کنیم تا شرایط لازم برای سال تحصیلی آینده دانش آموزان با کیفیت بالا بوجودآید.
وی از راه اندازی باشگاه دانش پژوهان جوان به عنوان دیگر مصوبه شورای آموزش و پرورش البرز یاد کرد و افزود: این باشگاه فقط در تهران فعالیت دارد ولی به علت سهم بالای البرز در المپیاد های علمی جهانی و کشوری ، مجوز راه اندازی این باشگاه برای استان البرز نیز صادر شد.
وی بیان کرد: دبیر خانه سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی کشور در البرز مستقر است که در برگزاری جشنواره ملی و گردهمایی دانش آموزان 17 استان کشور نقشی مهم داشته است لذا اجرای این برنامه های مهم هزینه هایی را به همراه داشت که تامین هزینه آن از دیگر مصوبه های شورای آموزش و پرورش استان بود.
وی تاکید کرد: به آموزش و پرورش استان البرز باید نگاه ویژه ای داشته باشیم تا مشکلات این حوزه با حمایت و همدلی برطرف شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.