به گزارش ایرنا، محرمعلی الهویی روز سه شنبه در این نشست که مسئولان اداره های سواد آموزی استان البرز حضور داشتند، افزود: نهضت سواد آموزی به فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب ، شکل گرفت تا ریشه بی سوادی در کشور خشکانده شود لذا برای رسیدن به این هدف مهم باید تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: برای برخورداری افراد بی سواد از نعمت خواندن و نوشتن در البرز نیاز به مشارکت همه مدیران مدارس داریم تا افراد بی سواد شناسایی و تحت پوشش دوره های آموزشی و فرهنگی در این استان قرار گیرند.
وی در ادامه به نقش مهم سواد در زندگی فردی ، خانوادگی و اجتماعی افراد اشاره و خاطر نشان کرد: توسعه سواد یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش در البرز در سال 96 است که برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در این حوزه مهم باید روحیه جهادی داشت.
وی نقش مدیران مدارس در شناسایی و جذب افراد بی سواد را بی بدیل دانست و یاد آور شد: فضای مناسب در مدارس برای تحت پوشش قرار دادن افراد بی سواد در البرز باید در اولویت قرار گیرد تا زمینه برخورداری افراد بی سواد از نعمت ارزشمند سواد در این استان فراهم آید.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به تاثیر سواد در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه پرداخت و اظهار کرد: در فرهنگ غنی اسلامی بی سوادی جایگاهی ندارد لذا در این بخش باید به گونه ای فعالیت کنیم که شور و نشاط سواد در بین بی سوادان ایجاد و تقویت شود.
الهویی بیان کرد: در استان البرز باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مدیران مدارس در سال تحصیلی 97-96 ، یکی از برنامه مهم خود را در بخش شناسایی و جذب افراد بی سواد بدانند.
وی اضافه کرد: هدایت افراد بی سواد به سوی شرکت در کلاس های سواد آموزی از محور های مهمی است که در استان البرز با توجه به بافت مهاجر پذیری آن در کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
در این نشست مسئولان اداره های سواد آموزی استان البرز نیز به بیان دیدگاه های خود با محوریت سواد آموزی و نحوه مشارکت مدیران مدارس در این حوزه پرداختند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.