به گزارش ایرنا از موسسه رازی، مسعود هاشم زاده در نشست مشترک مسئولین موسسه رازی با مدیران کل دامپزشکی منطقه چهار کشور که در موسسه رازی شعبه شمال غرب کشور(مرند) در حال برگزاری است، اظهار کرد: برگزاری این جلسات، ارتباطات و هم فکری ها می تواند در جهت رسیدن به اهدافی که موسسه رازی و سازمان های دامپزشکی دنبال می کنند، بسیار مفید و موثر باشد.
وی با اشاره به رویکردها تحقیقاتی موسسه رازی افزود: اقداماتی برای رفع اشکالات ساختاری در راستای بهره برداری از مطالعات محققین موسسه در دستور کار قرار گرفته چراکه بر این باوریم ساختارهای اجرایی و مطالعاتی کشور باید در همه رده های تشکیلاتی انسجام و پیوستگی در بدنه های سازمانی داشته باشد، در غیر این صورت تحقیقات انجام شده به درستی اجرایی نخواهد شد.
رئیس موسسه رازی با تاکید بر اینکه مطالعات و اجرا 2 بال بسیار مهم برای سیستم محسوب می شود، خاطرنشان کرد: شورای پژوهشی در راس تشکیلات پژوهشی در نظر گرفته شده که از رئیس و معاونین سازمان دامپزشکی و موسسه رازی تشکیل و نماینده وزرات بهداشت و تعدادی مشاور نیز دراین شورا حضور دارند.
وی ضمن تشکیل کمیته علمی- فنی در زیرمجموعه این شورا، گفت: تحقیقات در موسسه رازی در 3 حوزه فرآورده های بیولوژیک انسانی، دام و طیور و نیز تحقیقات دامپزشکی است که متناظر با فعالیت سازمان دامپزشکی شکل می گیرد.
هاشم زاده با بیان اینکه نحوه انتخاب طرح های تحقیقاتی بر اساس خطوط اصلی تعیین شده توسط شورای پژوهشی صورت می گیرد، تصریح کرد: امید است با این تغییر رویکرد در حوزه تحقیقات بتوانیم بهتر از گذشته درموسسه رازی فعالیت کنیم.
وی ادامه داد: عناوین تحقیقاتی که در گروه های تخصصی تعیین می شود، لزوما توسط موسسه رازی اجرا نمی شود و باتوجه به امکانات موجود ممکن است در برخی موارد به دانشگاه ها یا شرکت های دانش بنیان سفارش تحقیق داده شود و پس از جمع بندی نتایج تحقیقاتی، محصول تولید شده یا به فرآورده مورد نیاز کشور تبدیل شده و یا به پروتکلی تبدیل خواهد شد که در سطح کشور قابلیت اجرا داشته باشد.
رئیس موسسه رازی تاکید کرد: بر این اساس تحقیقات انجام شده عملیاتی خواهد شد و از انجام تحقیقات غیرعملیاتی جلوگیری به عمل می آید.
وی با اشاره به رویکرد مرتبط با آموزش و ترویج بهداشت در موسسه رازی، گفت: در این زمینه خلا جدی وجود دارد و از محققین موسسه رازی در این حوزه به درستی بهره گفته نشده است، در این راستا مشکلات موجود در سطح دامداری و مرغداری ها احصا شده و برای گروه های هدف، سمینارهای آموزشی برای رشد و توسعه بهداشت برگزار می شود.
هاشم زاده تاکید کرد: این نشست ها علاوه بر نقد و بررسی عملکردها و احصا ایرادات، می تواند در جهت رفع مشکلات موجود بسیار تاثیرگذار باشد.
6156/1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.