به گزارش ایرنا ، سید حمید طهائی روزسه شنبه در نشست کارگروه قرارگاه فرهنگی البرز افزود: شرایط خاص استان البرز به لحاظ تردد ملی و بین المللی توجه به موضوع نماد فرهنگی استان را دو چندان می سازد .
وی ادامه داد: براساس پیش بینی ها این باغ موزه در اراضی پارک جهان نما و در خردادماه سال 97 تکمیل شود و سهم اعتبارات ملی برای احداث باغ موزه دفاع مقدس البرز 17 میلیارد تومان است .
استاندار البرز گفت: تاریخ آغاز عملیات کلنگ زنی این مجموعه فرهنگی در اراضی پارک جهان نما 5 مردادماه سالروز پیروزی عملیات مرصاد خواهد بود.
وی اضافه کرد: حفظ ارزش ها و آرمان های دوران هشت سال دفاع مقدس و معرفی آن به نسل امروزی، همواره یکی از دغدغه های فرهنگی مسئولان بوده و هست، در این زمینه احداث باغ موزه های فرهنگی و بازسازی آن دوران شاید همانند صندوقچه ای گرانبها بتواند این ارزش ها را حفاظت و نگهداری کند، اقدامی که در استان البرز نیز اجرایی شدن آن طی سه سال اخیر پیگیری شد.
طهائی ادامه داد: از سال 93 برای تحقق این اقدام فرهنگی، به همراه جمعی از مدیران استان پس از بازدیدی چند ساعته از باغ موزه دفاع مقدس در پایتخت ایده های شکل گیری احداث این باغ موزه در البرز مد نظر قرار گرفت .
وی افزود: حفظ و نگهداری از یادگاران دوران هشت دفاع مقدس برای نسل آینده و جریان سازی فرهنگی، مهمترین هدف از اجرای این اقدام فرهنگی است .
استاندار البرز گفت: ایثارگری ها، شهادت ها و رشادت های رزمندگان اسلام در حفظ خاک وطن باید جریان سازی فرهنگی شود، در این خصوص استان البرز نیز با تقدیم بیش از 4 هزار شهید گلگون کفن، نیازمند به احداث«باغ موزه دفاع مقدس» است.
استاندار البرز اضافه کرد: طرح احداث باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف ساماندهی و تمرکز بخشی به مجموعه تلاش های دلسوزان و یاد آوران مخلص دوران دفاع مقدس شکل گرفته است، ثبت و ضبط، یادآوری آگاهی ها، ارزشها، فرهنگ هشت سال دفاع مقدس،رسالت اصلی در تأسیس این باغ موزه می باشد
دراین نشست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج، مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس البرز و جمعی از فعالان فرهنگی حضور داشتند تا آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه را پیگیری کرده و تاریخ نهایی کلنگ زنی افتتاح این مرکز فرهنگی در استان را تعیین کنند.
استان البرز چهار هزار و 200 شهید در دوران دفاع مقدس را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و احداث این باغ موزه با هدف ترویج فرهنگ ایثارو شهادت،بنا نهاده خواهد شد.
/15358029 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.