به گزارش ایرنا، برنامه ریزی برای مهاجرت های بی رویه به استان البرز، توسعه ناهمگون شهری، ایجاد محیط امن برای سرمایه گذاران ، مدیریت صحیح شهری، توجه به پتانسیل های علمی و فناوری این استان از جمله مباحث مطروحه دراین نشست تخصصی بود.
همچنین دراین نشست نمایندگان مردم استان البرز درسال ' اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ' اجرای طرح های هرچه بیشتر با رویکرد اقتصاد مقاومتی رابرای شتاب سریعتر چرخه تولید مورد تاکید قرار دادند .
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی دراین نشست تخصصی گفت: توسعه شهری همراه با مهاجرت بی رویه است اما درصورت داشتن برنامه ریزی می توان از تبعات منفی آن جلوگیری کرد .
محمد جواد کولیوند افزود: مهاجرت بی رویه از مولفه های مهم اجتماعی در شهرها به شمارمی رود که در صورت بی توجهی تبعات منفی که در تهران شاهد هستیم را برای کرج نیز به بارمی آورد .
وی گفت: دراستان البرز نرخ بالای مهاجرت را شاهدیم که این نرخ بالامشکلاتی از قبیل توسعه حاشیه نشینی، عدم توجه به زیرساخت ها در ترمیم بافت های فرسوده، افزایش جرم و کمبود اشتغال را به همراه دارد .
وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای توسعه شهری موزون در البرز توجه به بسترهای سرمایه گذاری است که دراین مسیر باید محیط امنی را برای سرمایه گذار فراهم ساخت .
کولیوند اضافه کرد: پس از برجام زمینه برای سرمایه گذ اری خارجی در کشور فراهم شد امروز در استان ها با کاهش روال اداری و برداشتن موانع مالی باید این امنیت را گسترش داد .
وی ادامه داد: در 20 سال آینده در دنیا شهرنشینی 70 درصد و روستا نشینی 30 درصد خواهد شد، اما در کشور ما این اتفاق 20 سال زودتر رخ داده پس بایک برنامه ریزی منسجم می توان راهگشایی بسیاری دراین زمینه داشت.
حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی نماینده مردم البرز در خبرگان رهبری نیز در ادامه برگزاری این نشست را نمادی از وحدت برای پیشبرد اهداف توسعه ای دراین استان خواند .
وی افزود: امروز با وحدت هرچه بیشتر می توان مشکلات را حل کرد و البرز درسایه وحدت نمایندگان مردم در پارلمان های مجلس ،محلی و خبرگان رهبری در مسیر توسعه هرچه بیشتر قرار گرفته است .
کازرونی گفت: البرز نوپا دارای نیازهایی است که باید با مطالعه آنها را بررسی و راهکار لازم را ارائه داد و این نکته را باید مدنظر قرار داد که با خصومت هیچگاه کار پیش نمی رود .
دراین نشست اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا کرج نیز به بیان نقطه نظرات خود در زمینه های مختلف پرداخته و بر همراهی هرچه بیشتر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای حل مشکلات تاکید کردند .
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.